Man blir så förgrymmad, vilka as!

Om folk här i landet ändå inte var så giriga och sket i att anlita dessa svin, då skulle de inte bemöda sig att ta båten hit...
 
C
Hur f-n sparkar man sönder ett hus? Får mig att tänka på de tre små grisarna.
 
Som riktig byggnadsarbetare har man naturligtvis skyddsskor med stålhätta ;)
 
  • Gilla
cpalm
  • Laddar…
plv skrev:
Man blir så förgrymmad, vilka as!

Om folk här i landet ändå inte var så giriga och sket i att anlita dessa svin, då skulle de inte bemöda sig att ta båten hit...
Jag får intrycket att det snarare handlar om att de mer eller mindre pressar folk som av olika skäl har svårt att värja sig mot deras metoder att 'anlita' dem.

Den riktiga skandalen är ju att staten/polisen/tullen tillåter dem att år efter år komma tillbaka och bete sig som de gör. Fanns bara viljan hos staten att skydda sina medborgare mot sådant här så skulle de inte våga komma hit. Tyvärr verkar den viljan saknas hos våra kära folkvalda.
 
  • Gilla
cpalm
  • Laddar…
Lasta staten går inte, det råder ju fri handel/rörlighet inom EU, så då har man ett större ansvar som köpare av tjänster.

Och här i Stockholm har jag sett en hel del (samvetslösa) husägare som anlitar dessa skojare för snabba jobb/renoveringar, ibland bara för att höja värdet inför husförsäljning. Sen skiter de i att deras girighet förstör för andra, att parkeringar och natur ser ut som en soptip, skojjarna slangar bilar osv...
 
plv skrev:
Lasta staten går inte, det råder ju fri handel/rörlighet inom EU, så då har man ett större ansvar som köpare av tjänster.
Fast fanns viljan så skulle staten kunna se till att dessa typer inte tyckte det var värt besväret att komma hit. Myndigheterna skulle ju kunna utföra diverse inspektioner av deras maskinpark. De sysslar ju tydligen med en del nedskräpning med. Deras hotfulla arbetsmetoder. Betalar de skatt? Skatteverket skulle kunna kräva att få gå igenom bokföring m.m.

Som sagt fanns viljan så skulle man kunna hantera dessa rufflare. Men som jag skrev tidigare så är det rätt uppenbart att inte viljan finns.
 
Klart man kan lasta staten, som tidigare skrivit så om viljan finns så går det.
men görs det då kommer andra och klagar att det är synd om dessa asfaltsläggare ist.
Fanns användare här på forumet som gladeligen anlitade dessa läste jag bla förra säsongen det begav sig.
 
Y
cpalm skrev:
Hur f-n sparkar man sönder ett hus? Får mig att tänka på de tre små grisarna.
Chuck Norris kanske var med?

a.aaa-Do-you-see-Chuck-Norris-soon.jpg
 
  • Gilla
klaskarlsson och 1 till
  • Laddar…
G
Det är ju för att folk inte vill anlita dem, som de är tvungna att ta sönder husen innan de hotar sig till få laga. Tycker inte det har med svenskarna girighet eller inte att göra. Detta är Irländska scumbags som inte har några skrupler. Finns i alla länder, men dessa verkar vara resvänliga.
 
De är kriminella som på Irland lever i egna samhällen. Delvis som "outlaw".
 
H
Det vore bra om ägaren kunde spela med och be dem komma tillbaka ett par timmar senare så polisen hinner komma dit och möta dem. Civilklädda. Det skulle var kul att om ägaren hade en väluppfostrad Rottis eller ett annan större hund så att de inte kom ut i från tomten. :)
 
Jävla pack, stryk ska dom ha! Ge sig på gamla människor...
 
  • Gilla
Henri
  • Laddar…
D
Lasta staten, de är ju Svenssons vanliga ursäkt. Alltid statens fel...
Tror nog viljan finns att avhysa dessa människor, men det kostar pengar i extra poliser, tullgubbar, skattmasar, men det är inget som Svensson vill betala extra skatt för...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.