Är det någon som vet nån sida där man kan ladda upp en filmsnutt,för att sen kunna bifoga i ett mejl?
Det bör ju bli en länk för min mejl sa att den var för stor för att bifoga en fil.
 
Om de har ett mailkonto hos Google så har du redan deras Google Drive, Har du ett mailkonto hos Microsoft har du deras OneDrive. Annars finns Dropbox eller liknande tjänster. Där går det utmärkt att ladda upp filmer eller annat som du kan dela med en länk.

MVH

Anders
 
Jag har Mozilla Thunderbird på datorn och Spray som min mejl.Bekanta har Gmail.
Jag har Windows Phone som jag tagit filmen i och tankat till Windows live photo.Där ligger den nu.
Många är det;)
 
Jag har också en Windows phone.

Vid uppstart av din telefon så konfigurerade du förmodligen ett Windowskonto och du har förmodligen en OneDrive app i din telefon. Jag har ställt in så att min telefon synkroniserar alla foton och videofilmer automatiskt med "molnet" och sedan med min dator via OneDrive på datorn.

wp_ss_20150420_0004.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Om du gjort så är det enkelt att i OneDrive dela videon via mail.
Du markerar filen du vill dela väljer "dela länk", sen skickar du länken via mail till önskad mottagare.

wp_ss_20150420_0003.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


MVH

Anders
 
Tack för tipset.Bockade i filmen och klickade på dela och sen på dela länk.Fick sen välja mitt mejlkonto och sen adress till bekant.Länken fanns redan kryptiskt skrivet.Saknar bara att det inte gick att skriva nån text och förklara utan bara länken att skicka.Nu skickade jag med telefonen, men det kanske går med datorn också?
 
Du väljer ju vilket mailkonto som du vil skicka med (som du redan testat). Då startas ett meddelande där du väljer mottagare. Sen är det bara att klicka i meddelandefältet efter länken, med fördel skapar du en ny rad och sen skriver du bara den förklaring du vill ha.

Det går även att göra från datorn.

MVH

Anders
 
OK tack.Är nybörjare på detta.Är mest van att bifoga bilder i mejl.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.