Phiplex
Har för länge sedan fått en begagnad trissa/rulle till borrmaskinen från en plåtslagare för att putsa rostfritt med (bl.a en utegrill) - se bifogade bild. Den är numera helt slut och jag behöver en ny, men vet inte var jag kan få tag på en liknande. Någon som vet?

Polerrulle.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Phiplex
Tack för ditt svar, men jag undrar om det kan vara exakt rätt - för lamellslipskivor av den typ du pekar på har jag också hittat, bl.a på Clas Ohlson som du nämner, Biltema och Jula - och de verkar vara klart hårdare och har inte det mjuka material (svamp-liknande) som finns mellan slip/puts-pappren, som syns på min bild (i alla fall om man tittar noga ;-) Har du kanske sett något annat som mer liknar min putsrulle någon annan stans?
 
Phiplex
Tack - nu tror jag vi börjar närma oss. Detta ser mer ut som det jag har sedan tidigare. Då återstår bara att hitta någonstans (helst kring Goteborg) där jag kan köpa en sådan. På den sidan du länkade till verkar man bara kunna köpa förpackningar om 10 st - och så många lär jag inte behöva ;-)
 
Jag förstår precis. På engelska heter dom Interleaved Flap Wheels. Jag köper från USA men det måste ju går att köpa enstak i Sverige. Har du kollat en riktig järnaffär? Tror att det finns bland slipartiklarna hos Swedol.
 
Phiplex
Tack alla för hjälpen - jag har nu hittat en butik i Göteborg som heter Svetsmaskin Service som förefaller ha denna sorts prylar. Bl.a finns det en variant från 3M, men de sa även att de har andra fabrikat. Skall åka dit i morgon och kolla. Tack alla igen!
 
Finns även från Norton!

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.