Jag undrar vad kan vi göra? säljare hade sökt bygglovet till INGLASAD altane innan vi köpte huset men vi fick ta reda på det när vi skulle skriva på kontrakten, och då vi VISSTE inte hur ska vi göra!! mäklare sa att det tar 2-3 mån och så sen vi får den.
Nu har gått snart 2 år fortfarande inte klart. säljare har gjort sitt ansvar och skickat alla papper ritningar 2 gånger sa han, jag är säkert på att han har skickat en gång i alla fall. jag kontaktar ansvarigt för att vi bli av med detta problemet som tog massa enrgi från mig. men varje gång hon säger att hon börjar med ärandet och jag väntar 2-3 mån och kontaktar igen, men hon kommer på någon anledning varje gång:sly: sist sa hon att hon håller på och göra andra ärande som inte är utfört. Eftersom våran är redan utfört så tar längre tid. vi ringer henne hon svarar aldrig. hon är antingen på semester eller sjuk eller på tjänst .... min man åkte föra vecka till kommunen och hon på reception sa att hon knapt jobbar något :mad: hur kan det vara så??
 
Var inglasningen redan gjord när ni köpte men inget bygglov klart?

Säljaren sökte bygglov i efterhand?
 
Kontakta ansvarig chef på avdelningen och be om ny handläggare. Låter ju som en ond cirkel med dennna....
 
  • Gilla
tittibitti
  • Laddar…
Tiger79 skrev:
Var inglasningen redan gjord när ni köpte men inget bygglov klart?

Säljaren sökte bygglov i efterhand?
ja det stämmer.
 
OpiMaza
Raderade några inlägg som va off topic

§ 4.2 Håll dig till ämnet

//Moderator
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.