4 vinnare tar hem batteridriven fönstertvätt



Att tvätta fönster är inte den roligaste sysslan en husägare kan sysselsätta sig med, men det blir betydligt enklare om du har en bra fönstertvätt. Denna veckan får fyra tävlingsdeltagare hem nya fönstertvätten Nilfisk Smart. Smart är batteridriven och suger därför upp vätskan efter sig, vilket gör att du helt slipper fula ränder.

Totalt värde cirka: 2 400 kronor

Gilla gärna Nilfisk på Facebook


Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du ska vinna.

Fråga: Hur mycket väger Nilfisk Smart?


1. 585 gram
X. 620 gram
2. 632 gram

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 24 april.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Nilfisk. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Nilfisk för att de sponsrar den här tävlingen.
 
Svar: 1.

Det vore fint att visa sambon hur man putsar fönster, hon verkar inte ha förstått det eftersom det är jag som får göra det jämt.
 
Svar 1
Har många fönster så det skulle passa att prova något nytt
 
Svar 1
Vi återställde en renovering från 60-talet på vårt trettitalshus. Man hade då ersatt alla spröjsade fönster med stora (och för tiden moderna) storglas-energirutor. Vi hittade en kompromiss där vi har småsprojsat igen med energirutor. Alltså genomgående spröjs och 6 små energiglas i varje fönster. Det vi nog underskattade i processen, var jobbet med fönsterputs med en sådan kontruktion. Vi behöver detta hjälpmedel!
 
Svar: 1 (585 g)

För att kunna fokusera på att färdigställa vårt nybyggda hus med altan etc i sommar skulle detta vara perfekt för att spara in lite tid på något tråkigt som att tvätta fönster för att istället fokusera på viktiga saker som att bygga/renovera :)

/Ola E.
 
Svar 1

Jag ser inte ut
 
Svar 1.

Kan inte tvätta fönster (tycker det ser fulare ut när "jag" har tvättat de, med alla ränder..) Det kanske vore bättre att inte ha några fönster...
 
Svar: 1.

Shitloads stora fönster, massor av pollen, fortfarande aska på fönstren från storbranden förra sommaren, ett akut fall av latmask, men vill inte missa att se våren komma.
 
Redigerat:
Svar: 1.

Flyttade till hus förra året så det finns en massa fönster att tvätta. Svårt att hinna med när man har småbarn och massa andra projekt med huset. Bor nära en väg och i Göteborg så det är både smuts och saltstänk från havet på fönsterna som fort blir skitiga. Hade varit underbart att ha ett smidigt system och snabbt och lätt kunna gå över fönsterna oftare. Grabben hemma gillar att stå och titta ut och se alla bilar som passerar så kul om han även hade en bra utsikt och kanske även kan se vilken modell av bil han ser :)
 
Svar 1.
Jag blir randig själv av alla fula ränder på våra fönster. I tanken känner man sig som en fånge i svart- och vitrandig pyjamas som sitter i sitt fängelse med gallerstreck på fönstren och tittar ut med besviken min. En Nilfisk Smart skulle släppa ut den trötta fången ur sitt fängelse till utbyte mot en energisk och skinande glad småbarnsmamma. Attans så bra det skulle va! ;-)
 
Jag vet ärligt talat inte om jag vill vinna den här. Risken är ju då att det blir JAG som får ta och tvätta våra fönster i ställer för hustrun... fast det är ju klart, med hennes reumatiska händer så kanske jag inte bara borde tänka på mig själv ;)
 
Svar: 1

Efter att ha ägnat två hela somrar åt att renovera originalfönstren i vårt nyköpta 30-talshus, fönster som då inte fått någon kärlek sedan 50-talet, har jag nu börjat inse att jobbet inte är slut där. Dessa vackra, spröjsade fönster tar ju en evighet att putsa och göra rent! Så för att barnen, som nu sett sina föräldrar ägna två hela semestrar åt fönsterrenovering, inte ska behöva se dem ägna ytterligare semestrar åt att putsa dessa fönster hoppas jag verkligen att vi vinner denna fönstertvätt, som nog kan göra att det går i alla fall lite snabbare och smidigare!
 
SVAR NR 1
varför just jag ska vinna är därför att visa min fru att även en karl kan putsa fönster , låter otroligt men med rätta grejer går de .
 
D09
Svar 1

Har redan en sådan så jag är ingen värdig vinnare.

Så mitt främsta argument är att det vore bra att ha en på varje våningsplan :/
 
Svar 1

Motivering:
Oavsett Rot och Rut vill man kunna titta ut. Med dessa verktyg får du till perfekt glans, det går som en dans. Vill du jobba Smart utan ränder och slask som risk, använd nilfisk. =)
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.