Pga leveransstrul av klinkern hann inte vår plattsättare lägga golvet. Nu söker vi en noggrann plattsättare som kan tänka sej ett litet 11-kvadratmetersjobb i Hägersten, Sthlm. Det handlar om två badrum, 7 resp 4 kvm.

Därefter skall ett badkar byggas in med LUXskivor.

Material finnes redan, PCI är märket på limmet.
 
Vi har haft en bra plattsättare till vårt hus. Hans offert skilde sig 22 000 kr från de andra OCH han var/är lika duktig, alltså inga överpriser!
Han bor i Järna så jag vet inte om han tycker Hägersten är för långt men man kan ju alltid fråga!
Ove Magnusson, Järna plattsättning, tel: 0705-38 99 70
 
Hemmakatten
Prova Kjell Harlin, Harlins Mur & Puts, 08-7150715. Han är murare, plattsättare och skorstensmurare. Har ingen aning ifall han har tid nu eller inte, men jobbet är ju som sagt litet.
Hos oss har han lagat o färgat putsen, slätputsat ca 30kvm på utsidan och satt glasmosaik, gjort om ett vattenskadat badrum med kakel, klinkers och mosaik. Vi kommer att anlita honom till nya huset. Han är mycket noggrann, städar upp allt efter sig samt är alltid på gott humör. (Och jag är en riktigt petig grinig typ som vill ha allt perfekt!! ;)) I våras tog han 350:- + moms, men jobbar snabbt och systematiskt.
 
Okie, tackar hjärtligast för tipsen.

På torsdag kväll visar det sej om den jag valde höll/håller måttet.
 
Hur gick det???
 
Jorå... det har gått bra hitills. Han verkar nogrann och duktig. Fogning på måndag. Vi får se slutresultatet snart... Givetvis kommer det bilder på vår web.

 
Vem valde du? Vi ska också renovera badrum och söker pålitlig hjälp. Kan du rekommendera personen?

/Emma
 
Hepp.
Nu är golvet lagt.

Vi är kanonnöjda! Visst blev det en glipa som jag var missnöjd med, men den försvann vid fogningen :D

Bilder kommer på webben asap...
 
Hej igen,

Jag undrar fortfarande vem du använde för arbetet och om du kan rekommendera den personen? Det jag såg från bilderna verkade ha blivit jättebra!

/Emma
 
Det såg mycket fint ut!

Den fasade kanten såg inte fel ut, saknar den lite i vårt badrum.... :D

/ PJ
 
Oj, missade din fråga....Det är Kjell Harlin, Harlins Mur & Puts som gjort jobbet. Dyrt, men bra...070-3150715

Man kan få tag i avsevärt billigare hantverkskraft, men jag tog denne på rekommendationer. Dessutom hade vi ingen lust att släppa in en klåpare i badrummen när Ninas morbror gjort ett riktigt snygggt jobb med väggarna.
 
Hej,

Tack för ditt svar. Vad är dyrt i detta sammanhang? Vi försöker nämligen bilda oss en uppfattning vad det skulle kosta att göra vårt badrum på 5 kvadrat.

Tack!

/Emma
 
Jag har inte fått fakturan än, men ska du ha en plattsättare med kvitton så får du nog betala en 300-450 kr/h ink. moms.
 
Tack!

/Emma
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.