Hur gör vi bäst ett golv på vår kallvind?

Förutsättningar:
Garage (6x15 m) där vi vill använda vinden till enklare förvaring.
Ramverkstakstol med invändig höjd 1,90 m som sitter med cc1200, underram 45x220. Vi vill gärna behålla så mycket som möjligt av takhöjden (jag är 189 cm i strumplästen...).

Ska vi lägga råspont, plywood, kraftigare bräder eller vad?
Hur har ni andra gjort?
Måste vi lägga vindsbjälkar mellan takstolarna hela vägen (vi har redan gjort det på knappt halva längden, där vi förbereder för ett loft), eller räcker det med att krysskolva?
 
Enklast är att:
45x220 reglar ställs mellan befintliga takstolar. Du har nu c/c 600.
22 mm golvspån på detta, alternativt spåntat 25 mm virke som är fukttåligare.
 
Tack!
Jag var rädd för det. Hoppades att det skulle räcka att bara krysskolva takstolarna, och lägga råspont eller plywood direkt. Men det är alltså inte att rekommendera?
Det gör inget om det blir lite svajigt, bara det håller...
 
Betydligt enklare är 45X95 liggande som golvplank. Lägg dem med nån cm springa eller så. Har likadant här men då är det 38X125 laggt och det håller fint för 90KG mats plus en del prylar
 
OK. Vi har en del tvåtumsbräder i olika bredd över, så vi testar nog med Mats lösning och ser hur den känns. Verkar det behövas kan vi kanske kasta in några riktiga vindsbjälkar senare.
Tack för svaren!
 
22 mm råspont borde väl räcka om det funkar med lite svaj. går ju bra att ha på taket med takstolar cc1200 så då borde det väl funka här med?
 
Är plastbackar det bästa sättet att förvara på kallvind eller vad tror ni ??
 
En bekant till mig köpte täta plastsäckar som går att dra åt så att det blir helt lufttätt. Då kan du även förvara textiler och annat material som är fuktkänsligt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.