Halloj!!
Har haft golvgubben här hemma till att slipa fernissat furu golv och lackat det.

Vi bestämde vitt tonat golv när han var här första gången och kollade in arbetet plus lämnade en muntlig offert där han "tog i lite i överkant" för att det var just fernissat. 250:-m2 plus bedövning innan rot för färdigt golv och eventuellt några slip papper modell grovt.

Nu blev golvet trärent med lack, vilket vi godkände för vi gillade "looken" på golvet då han glömt....

Fakturan kom som hejsan i lådan idag och där arbetet är specat som 400h i timmen x 13h plus moms.

Material, lack, slippapper av dess alla olika slag men ej specat, 2600:plus moms.

Innan rot kostar alltså golvet ca 10000:- jämfört med 16x250=4000:- plus moms =5000:- och "lite material".

Hallå eller, materialet kostar mer än angivet m2 pris efter roten. Ska ta det med dom på måndag men alltid kul att höra era åsikter .

//
 
ja det blev ju lite tokigt där...

Ring han på måndag och kolla, hoppas ni kommer överens

jag lämnar aldrig pris på ett golv med fernissa, det tar så väldigt olika lång tid och det kan gå med 5 papper eller 50..
 
  • Gilla
19magnus
  • Laddar…
Förstod så på han med, när han var här och jobbade, fernissat är slitsamt.

Men 2600:- för slippapper?
 
nja är det inte även lack med i det? ca 200:-/l tror jag den kostar åtgång 1l / 6-10m² *3 lackningar

slipband till stora maskinen är väl 50-100:-/st och där är det minst 3 men troligen många fler kanske 10-15st
20-50:-/st för rondeller svårt säga där men troligen 10-15st

var det samma person som tittade och slipade?
 
Det var samma person som kollade och slipade.
 
Ok då tycker man att han borde ha åtminstone förvarnat er att det blir dyrare, eller rättare sagt mycket dyrare...
Dålig stil...
 
Japp, men min erfarenhet är den att det blir fel ibland och att det alltid ordnar sig.

Tack för dina inlägg, återkommer med mera i veckan om hur det går för den nyfikne.
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Har varit i kontakt med golvfirman senast idag och det är bekräftat att det blivit fel, av vilken orsak har ej framkommit men en ny faktura är på väg så får jag se vad som står på den.
 
1300:- billigare på denna faktura, men det är nära nog dom gyllene 15% så inget mera att bråka om, blir att anlita någon annan nästa gång.
 
Samtidigt så om du är nöjd med golvet så ska du kanske anlita samma nisse...

Svårt som sagt att räkna på fernissade golv...
hade du tackat nej till offerten på golvslipningen från början om den legat på den summan som blev idag?
 
Det är sant, men just den här grejen med pålägg mot kund som inte vet ett fän om vad det innebär med "lite extra" på ett fernissat golv.

Jag jobbar som plåtslagare och lämnar man ett pris på vår firma så är det så med, blir jobbet dyrare så räknar man annorlunda nästa gång.

Byter man ett tak och ser efter påbörjat arbete att det är rötet virke under så har vi med det i priset att tex 10m2 råspont ingår, blir det mera så får man ha en dialog med kunden om hur läget är.

Svar på frågan är, jag hade valt en av dom andra som kollat på jobbet, då dom blivit billigare, om man går efter m2 priset.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.