Anticimex skall komma och göra en överlåtelsebesiktning av ett hus vi ev. Ska köpa. Då kommer dom ju ta provhåltagning. Vad händer sen? Det är väl vi som begärt besiktning som lägger igen hålen eller hur fungerar det egentligen?
Är mitt första husköp så är nybörjare på sånt här.
 
Har du fått godkänt från säljaren till håtagning?

Köper du huset så blir det ju ditt problem med hålen, köper du inte så vill kanske säljaren att du åtgärdar. Ofta tror jag att de hittar "osynliga" ställen att göra hålen.
 
De gjorde skitfula hål med diameter 10 cm i våra gamla fina golv i samband med överlåtelsebesiktning och tryckte dit någon sorts playwoodlock istället. Nu var det ju säljarna som hade beställt besiktningen innan vi kom in i bilden, själv hade jag aldrig accepterat det.
 
O
Börja med att byta besiktningsföretag... Sedan är det upp till säljaren vad de godkänner för håltagningar...
 
  • Gilla
Fredrik Å
  • Laddar…
Hos oss borrade de i en garderob. Hålen blir skitfula ca 10 cm. Men nu är huset är vårt och hålen vårt bekymmer ;-)
 
Ja, anticimex har tyvärr inte det högsta anseendet för husbesiktningar.
 
  • Gilla
Fredrik Å
  • Laddar…
Hos oss borrade dom under spisen, så hålet i golvet är alltså helt osynligt förutom när man städer bakom spisen :)
 
Varför ska dom borra alls? Känns som en förstörande undersökning och det hör väl inte till en överlåtelsebesiktning?
 
Det är väl bra att dom borrar, tycker jag iaf. Och är det gömt någonstans skadar det väl inte. Ett litet hål är väl bättre än en överraskning om ett tokfuktigt golv 3 år efter husköpet😄 (som man kunnat få reda på innan köpet)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.