Hej

har tänkt i flera år att riva ut fem vanliga garderober som står bredvid varann och ersätta dem med en skjutdörrslösning. Men nu är det så att jag inte blir nöjd med de lösningar som finns tillgängliga. Det jag tänker mig är en sockel på golvet, samt en motsvarande uppe i taket. Takhöjden är 255 ungefär, och jag har tänkt utnyttja hela den. Bredd 350 cirka.
Skjutdörrarna ska liksom hänga i en räls som döljs av själva dörren, låter lite avancerat, men jag har hittat prylarna på Häfele.
http://easylink.hafele.com/is-bin/I...3AqBlZ_2UAAAE7WsYuII40&NavigationSource=Image
Inredningen i denna garderob är inte så himla knepig, tänkt mig en rad med köksskåp från Ballingslöv som står på rad, 80 höga. Samt nedfällbara stänger som sitter på 240 höjd. (finns elmanövrerade).
Mitt problem är egentligen skjutdörrarna, var får man tag på dörrar i storleken 245x100x3 i trä nånstans?
 
Ikeas skjutdörrar till deras garderob "pax" kan kanske passa? Finns med spegel och slät sid.
 
fhedvall skrev:
Nåt sånt här kanske man skulle bygga: [länk]
Om man är sen till jobbet kommer det nog sluta med att man rycker upp dörren med våld istället för att vänta 2 sek på att den ska öppna sig själv:)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.