Hej!

Jo skall man spackla med våtrumsspackel och glasfiberremsa i skarven mellan väggips och golvgips?

Samt i skarvarna mellan golvgipsskivorna?

TACK!
Jimmy
 
Mellan Vägg o Golv.. = JA

mellan skarvarna på golvet.. vet ej..
 
Hmm..njae?

Inte ska man väl både köra med spackel och remsa och sedan remsa igen med tätskiktet? Det verkar ju vara ett våtrum detta. Jag tolkar instruktionerna som att man inte behöver lägga remsa+ spackel, däremot skall skarven fyllas igen på anvisat sätt innan man lägget tätgucka och armeringsremsan.
 
Hej igen och tack för svar.
Jag kanske skall förtydliga...det är ett badrum ja som vi gör om.
Jag gör snickeriarbetena själv och har kommit så långt att jag nu lagt golvspånskiva, satt gipsväggarna och skall lägga på golvgipsskivorna.
Jag vill alltså veta om jag skall sätta dit våtrumsspackel både i skarven mellan väggips och golvgips samt mellan golvgipsskivorna?
Sedan kommer en plattsättare och lägger ett tätskikt. Hur han gör och sätter grejor i skarvar vet jag inte något alls om?
Jimmy
 
oops.. blandade hejvilt där..! tänkte att golvspacklet var tät Guckan.. :-/ :-[ :-[ :-/
 
Hej.
Som plattsättare så vill man komma till ett badrum som bara är gipsat. Alltså INGET spackel eller remsor någon stans.

Om det finns glipor och skarvar som är för stora så åtgärdar plattsättarn detta.

Har själv råkat ut för kunder som har varit lite för ivriga och spacklat skarvar som dom sedan mödosamt får avlägsna. I ett badrum skall man inte använda det vanliga sandspacklet utan gipsspackel om det behöver spacklas.

Lycka till.
 
Hej plattsättarn!

Ord och inga visor...

Ok jag har redan spacklat de glipor som finns mellan väggipsskivorna. Remsor och våtrumsspackel har jag använt.

Har inte spacklat glipor mellan väggips och golvgips eller mellan golvgipsskivorna. Lyder ditt råd och gör inte så heller.

Tack för tipsen!

Jimmy ;D
 
Jag har flyttat dina frågor till en ny [link=http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=Badrum;action=display;num=1121198603] tråd![/link] / MathiasS
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.