Hej
Jag håller på att bygga bastu i källaren och har en fundering kring ventilationen.
Då bastun är i källaren så har jag inte någon tilluftsventil under vedaggregatet.
Däremot har jag en ventil just ovanför under taket så nu undrar jag om det är någon mening att leda ner luften till golvet genom ett ventilationsrör?

Misstänker att ventilationsröret kommer bli väldigt varmt.

Någon annan som har ställts inför samma problem med bastun i källaren?
 
Misstänker att ventilationsröret kommer bli väldigt varmt.
placera bakom vägen och skaffa fläkt om du oroligt. ;)

Men jag tror det räcker springa under dörren.
Välja annat aggregat.

Och du har en ledig kanal i skorsten?
::)


 
Måste instämma med Alter ego. Det låter som väldigt mycket på den ytan. Snåla inte allt för mycket på golvytan. Man skall trots allt ha plats att röra sig där också, torka av sig efter dusch etc. Bastu finns ju i miniformat, typ den Coop Forum säljer som är 113x113 om jag minns rätt, men den är inget att rekommendera för någon med ens lätt cellskräck.. 8)







_____________________________________________________________________________
We are the pioneers in learnalanguage.com - learn latin dumps and tutorials with learnalanguage exam pass guarantee. Download our latest test king ccie Babbel questions to pass real exam of mcitp training in Learnamericanenglishonline
 
Redigerat:
Nu känner jag ju inte till ritningar eller förutsättningar, men om det går att göra ett hål i bastuväggen under aggregatet (om det sitter in mot källaren dvs och inte mot yttervägg) så bör du ju få nästan perfekt drag.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.