C
Någon som har koll på hur man lämpligast monterar en vred-/låskåpa på en rund cylinder?
Alla kåpor jag hittat skall klämmas fast under vredskylten, men en rund cylinder har ju ingen vredskylt, det är ju bara en ring med en liten låsskruv och den håller ju knappast fast kåpan särskilt bra.


Vredcylinder.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

930492-2.gif
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
S
du har först en cylinderhylsa sedan en cylinderring. och cylinderringen ser ut samma som till vanliga lås
 
C
Absolut, men cylinderringen har ju bara en liten låsskruv som håller den på plats så den kommer ju inte att pressa vredkåpan mot dörrbladet som vredskylten för en ovalcylinder gör med sina genomgående skruvar.

vred.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
S
sen kan du ju köra med nyckel.
enda stället som brukar monterar vred är fastighets toaletter, förråd och liknande. där inga brevinkast finns
 
Redigerat av moderator:
C
Japp, "vanligt" brevinkast på denna dörr tyvärr. Har funderat på en sån där box men dörren är klädd med spegelboard på insidan så den är inte slät vilket gör det knepigt att montera den. Iallafall hyfsat snyggt.

Inser nu också att dessa vredkåpor är ca 5 mm för breda så att de sticker ut utanför kanten. Kommer ju att se för taskigt ut... :thumbdown:
 
C
Ja jag får väl pallra mig ner till låsbutiken och beställa en till låscylinder. Det är väl främst av utrymningsskäl som det kanske är lämpligt med vred. Är en lägenhet på tredje våningen.
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
C
S
cpalm skrev:
Beställt på [länk], stort plus för att supporten svarar på mejl 20.30 en söndagskväll! (y)
det visste man inte bara sökte på någon med lite bilder å exempel
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.