Har lagt ner en del tid på att leta information om bl.a. Hammers maskier.

Jag har fastnat för två varianter som skulle passa bra, Hammer B3 eller K3.
Tittar man prismässigt så får man en 6-7 år gammal K3 Winner Comfort för ungefär samma peng som en 11-12 år gammal B3 med det långa bordet och format-tillbehör. Jag inser fördelen med en vertikalfräs men den kommer troligen inte att användas så mycket.
K3 Winner kan man utrusta med slitsfräs som är ett intressant alternativ.
Köper man en fristående fräs så får man inte så långt bord som B3 har men det kanske inte gör något.

Är fördelen med den uppdaterade K3 Winner Comfort större än den äldre justersågen med vertikalfräs?
Sen är ju beg. utbudet inte speciellt stort i huvud taget när det gäller dessa maskiner.
 
Vad ska du bygga?
 
Det kommer att vara fast inredning och enklare möbler som tex bord och stolar.
 
Hurtsar och lådor står på listan också.
Sideboard
 
På FOGen (felders owners group) finns/fanns en lista på det uppdateringar som gjordes vid omlanseringen av hammer maskinerna. Bla 30% större justerbord. Var ganska många saker, kommer inte ihåg allt och kommer inte åt listan för jag har slarvat bort mitt lösenord. Men titta där innan du bestämmer dig,

För övrigt tror jag att många av hammer maskinerna som ligger på blocket inte gått särskilt hårt, ej yrkesmässigt bruk. Jag köpte en hammer f3 13 år gammal. Var som ny, knappt använd.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.