Hej
Undrar om någon känner till någon teknik för att ta upp ett nytt hål i ett befintligt badrumsgolv?
Badrummet är renoverat 2008 så det har ju en sk fuktspärr.
Det känns ju som om det är omöjligt för att försäkringen ska fortsätta gälla. Men jag hoppas jag har fel.
Om man struntar i försäkringen så vore det intressant att höra hur ni skulle göra för ett hål på ca 45 mm, tror det är det minsta dimensionen på vvs-rör.
Golvet har klinker, elburen golvärme, som jag tror jag kan navigera förbi. Detta ligger på betongplatta på golvplankor från 1970.
Tacksam för svar.
Mvh
Fredrik
 
Det ska finnas ett företag i Stockholmstrakten som har en metod för att göra om golvbrunn utan att behöva göra om hela tätskiktet... Ska se om jag kan hitta namnet någonstans i mina epostgömmor...
 
Hej
Ja det låter enormt intressant!
Även om du inte hittar företagsnamnet så låter det som om det finns en möjlighet att detta går att genomföra.
Mvh
Fredrik
 
Det kan vara remaljeringsbolaget, mina anteckningar från försäkringsbesiktningen är lite knapphändiga på den här punkten...
 
Skulle va väldigt intressant att veta hur dom skulle få till en godkänd skarv i tätskiktet?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.