Vi har sökt klinker länge utan att hitta något vettigt (eller till vettigt pris)...

Vi har ett pooldäck som idag är en betongplatta på runt 120 kvm som vi hade tänkt lägga klinker på men nu har vi tröttnat på att söka...
En granne har lagt epoxigolv i garaget och det har inte så vansinningt dyrt så frågan är om någon vet om det finns alternativ för utomhusbruk och i så fall var...

Någon som har tips (och görna ca. pris per kvm)?
 
Bricmate säljer olika utomhusvarianter, 60x60 eller 30x60, inte billigt om du handlar som privatperson utan rabatt, ca 799kr/m2, men jag tycker dom är fina!
 
Jag menade pris på epoxy eller annan "flyt-täckning", inte klinker...
 
Blir det inte vansinnigt halt att gå på målad epoxy med blöta fötter?

Jag har köpt plattor på Bauhaus "skiffer" imitation för 99kr kvadraten som funkar riktigt bra utomhus.

Biltema har ju tex epoxy för 500kr som räcker till ca 10kvadrat per hink, alltså 50-lappen per kvadrat.
Tveksamt att det går att komma under det priset på färghandeln.
Men som sagt, jag tycker det blev snorhalt i mitt gamla garage med epoxy målat golv.
 
Redigerat:
Jo, ren epoxy lär ju bli halt men det finns ju en massa olika "industri" varianter med sand också inblandat men jag har inte sett något för utomhusbruk...
 
Om du börjar kolla på industrivarianterna så är Jonatan79 förslag på klinkers för 799kr snart billigt...

Har för mig det kostade ca 1000kr kvadraten färdigt när vi gjorde på jobbet, inklusive allt arbete runt om, men det var ju nästan 5mm tjockt då med.
 
Hmm... Kollade på Weber Design floor och det låg på runt 80-90 kr kvadraten i materialkostnad.
Det är ju dock inte heller för utomhusbruk... :(
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.