Hej.
Har tyvärr en diskmaskin av märket husqvarna "QB5160W". Fick fekkod 30 oc´h så löste jfb ut. Läste mig till att detta var översvämmningsskyddet. Torkade då upp vattnet o provade igen.Såg att det skvätte vatten undertill och samma visa upprepades. men nu fick vi en felkod som heter "50". Vad betyder detta??? Maskinen är bara 2 år gammal.
Tacksam för tips om detta. Börjar tröttna på elektrolux sk kvalitetsprodukterq(;^;)p
 
Kan tyvärr inte hjälpa dig men kan dock hålla med om att Electrolux inte är det bästa märket! Har kyl och frys från Electrolux, när frysen va tre år la den av helt, alla matvaror blev förstörda! Fick den lagad, de bytte kretskort, sensor och fläkt. Nu, 1 år och 3 månader senare kluddar den igen! Alla matvaror i princip förstörda, Electrolux kan inte komma och titta på frysen förrän typ fyra dagar senare! Dålig service tycker jag.
 
Samma problem med min knappt halvår gamla Electrolux som kostade nästan 10 000:- Det är inte ok kvalitet.
 
A
TJW Johnsson skrev:
Hej.
Har tyvärr en diskmaskin av märket husqvarna "QB5160W". Fick fekkod 30 oc´h så löste jfb ut. Läste mig till att detta var översvämmningsskyddet. Torkade då upp vattnet o provade igen.Såg att det skvätte vatten undertill och samma visa upprepades. men nu fick vi en felkod som heter "50". Vad betyder detta??? Maskinen är bara 2 år gammal.
Tacksam för tips om detta. Börjar tröttna på elektrolux sk kvalitetsprodukterq(;^;)p
Först och främst, är den två år har du garanti!
Löser jfb har det troligen stänkt vatten på elementet.
Felkod 50 är motorfel, kretskortet får ingen information om att motorn går kanske har nått med vattnet att göra...
 
Är det nån som vet om det går snabbare att få hem en reparatör om man ringer istället för att använda Electrolux hemsida för att boka? Fick tid nästa fredag och att stå och handdiska är inte nån höjdare när man är sjukskriven för diskbrock. :mad:
 
A
Inte om du vill använda garantin.
Du kan ju prova att ringa till den närmsta electroluxservicen och tjata
 
Nu är min maskin lagad i alla fall, dom fick byta en pump samt bygga om den för den va felkonstruerad sa dom.
 
A
gick det på garanti?
din maskin tillverkades ju för tio år sedan!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.