A
Inuti luckan från fläkten går en plastkanal för den varma fuktiga luften.
Den är konstruerad så att luften kyls och ångan kondenseras till vatten som rinner tillbaka in i maskinen.
Om den nu saknas eller är fel monterad eller trasig kommer ångan ut under luckan,
jag har sett en som var spräckt, annars fungerar detta konstigt nog väldigt bra
 
Hej
Såg nu denna lite gamla tråd, men vill kommentera lite till.
I somras tog åskan vår Cylinda diskmaskin. den var då 4 år, Service konstaterade att värmelementet var kass. Efter 6 veckors väntan meddelade Cylinda att de inte kunde få fram reservdelar till så gamla maskiner. Den diskmaskinen är det sista från Cylinda i detta hem.
Vi har nu en Siemens diskmaskin som diskar bättre och tystare. Men jag blir tokig på den tredje hyllan för bestick. En gammeldags bestickkorg är betydligt snabbare att fylla på.
 
Visst är det snabbare att fylla på en bestickkorg. Men det beror på att man kan släppa ner besticken i den. Efter några år går det hål, så att besticken trillar igenom och låser armen. Överhyllan kan man dessutom fylla med små plast och gummisaker, nappar, slangar, små medicinmått, etc.

Vet någon var man kan köpa en billig och hållbar bestickkorg, ifall man vill ha en i nedre delen?
 
Går att beställa korgar som reservdel så köp ett par extra så har du nog så du klarar dig.
Har också köpt maskin med bestickhylla och kommer inte riktigt överens med den, besticken ramlar och har sig och tar tid att fylla. Bästa metoden för att fylla så snabbt som möjligt enligt mig är att spara besticken till sist och fylla på alla samtidigt.

Borde kanske ligga en egen tråd, bestickkorg vs hylla.
 
Urban J A skrev:
Hej
Såg nu denna lite gamla tråd, men vill kommentera lite till.
I somras tog åskan vår Cylinda diskmaskin. den var då 4 år, Service konstaterade att värmelementet var kass. Efter 6 veckors väntan meddelade Cylinda att de inte kunde få fram reservdelar till så gamla maskiner. Den diskmaskinen är det sista från Cylinda i detta hem.
Vi har nu en Siemens diskmaskin som diskar bättre och tystare. Men jag blir tokig på den tredje hyllan för bestick. En gammeldags bestickkorg är betydligt snabbare att fylla på.
Miele tog patent på den typen av bestickkorg för ca 30 år sedan och har varit ensamma om dem fram tills dess att patentet släpptes. Då kom plötsligt alla tillverkare med denna typ av korg.

Man kan tro att det är en slump eller att ingenjörerna är tvärbäng i pallet som väljer denna lösning, men tro det eller ej. Fördelarna överväger den "jobbiga" påfyllningen.

1. Renare bestick då alla är separerade. Inga skedar som ligger ihop osv.

2. Mindre och repor då besticken inte skaver mot varandra.

3. Bekvämare tömning, speciellt om du sorterar skedar, gafflar och knivar vid inläggning.

4. Mer utrymme i underkorgen.

Jag är i branschen och har stött på så gott som alla märken. Många med tekniska lösningar som är så förbluffande dåliga att de knappt borde få säljas. Många gånger klena konstruktioner med en uppenbar avsikt att på sikt haverera.

Nä, tacka vet jag Mieleprodukter. Då får du fungerande grejer och när barnsjukdomar dyker upp vet jag ingen tillverkare som är så snabb och grundlig på att åtgärda dem. Dessutom testas SAMTLIGA produkter innan de emballeras på fabrik. Har aldrig haft en DOA (dead on arrival) Miele på snart 10 år. Och gissa hur många felande produkter (garanti/reklamation osv) de kommer i kontakt med? 1%.

Och gällande Cylinda, som någon skrev, det är andra produkter som brandas. Mycket Asko, ägt av Gorenje. Men du kan aldrig vara säker på vad du får.
 
Och en grej till gällande reservdelar. Miele (ja, jag vet att jag låter som en repig skiva) garanterar reservdelar i minst 20 år efter att en produkt gått ur produktion.
 
A
Men till ett svinaktigt pris...
 
electroluxaren skrev:
Men till ett svinaktigt pris...
Initialt dubbelt så dyrt, absolut. Men när statistiken visar på tredubbel livslängd blir det nästan billigast på marknaden.
 
peternicklas
Högt pris och dålig kvalitet. Vet flera stycken som har haft stora problem med sina Miele, framförallt med elektroniken.
 
A
Jo då
Förr tog det 20-25 år innan man åkte ut på en maskin
Nu 1 1/2 till två år ofta med stora fel ingen garanti kvar, och när man presenterar reservdelspriset byte kunden hellre maskin
 
electroluxaren skrev:
Jo då
Förr tog det 20-25 år innan man åkte ut på en maskin
Nu 1 1/2 till två år ofta med stora fel ingen garanti kvar, och när man presenterar reservdelspriset byte kunden hellre maskin
Låter konstigt...
Upplyser du inte dina kunder om att de har tre års reklamationsrätt då, enligt lag?
Å Miele ofta extra garanti eller servicerabatt via vissa av sina ÅF.
 
Blir väldigt trött på inskränkta människor här som klagar på undermåliga vitvaror! När ni handlade för 10 15 år sen kostade en tvätt maskin i då varande penningar runt 10 tusen. Idag köper folk en för 3000 o tror den ska hålla lika bra samtidigt som tillverkaren med vill tjäna en hacka på sin marginal o garanti kostnad. inget billigt är bra. inget bra är billigt. och det här med med att det är mindre finesser i en billigare maskin e skit samma. E elektronik o kretskort i allt.
 
  • Gilla
Anonymiserad 137805
  • Laddar…
A
plv skrev:
Låter konstigt...
Upplyser du inte dina kunder om att de har tre års reklamationsrätt då, enligt lag?
Å Miele ofta extra garanti eller servicerabatt via vissa av sina ÅF.
Det fina i kråksången är att jag har ingenting med Miele att göra och därför är jag inte förstahandsvalet på så nyare produkter.
Utan det är först när kunderna tröttnar på den lokala servicegivaren från Miele som de kommer till mig.
självklart får jag då höra hur illa bemötta de har blivit och hur länge de väntat vilka hutlösa framkörningsavgifter och timdebiteringar osv osv.
en ev. symbolisk servicerabatt på 1000kr är ju en p*** i mississippi.
reklamationshanteringen är ju ett kapitel för sig...
är det någon som fått igenom en reklamation hos miele?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.