Skärmbild (1).png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


hejdär.
kanske är jag som är lite lost men ska om ngn dag montera köket som har stått halvmonterat i ngra dagar nu. men jag fattar inte riktigt hur jag ska få upp väggskåpet rakt med de här fästena..
ska jag mäta så att borren hamnar i mitten av det stora hålet eller hur ska jag lyckas få den rätt och rakt i mitten? ngn som kanske monterat upp ett liknande el som har erfarenhet av såna fästen?
vore evigt tacksam för hjälp!
 
ingen som gjort liknande? vart i blecket ska jag borra för att det ska hamna rätt? längst upp el mitten? el ngn annan ide?
 
Du borrar i mitten och drar sedan fast skåpet med skruv och medföljande bricka.
 
Exakt. Du ser vilket håll brickan ska vara åt för att låsa.
Det är stort hål för att kunna justera.
 
Fästet är till för att man ska kunna dra i skruvarna först, hänga skåpet sen, och kunna justera, men skit i det.

Skruva upp en bräda på väggen som du ställer skåpen på, normalt 140 cm över golv. Sätt upp ett skåp och skruva fast det i väggen, ställ upp nästa skåp, rikta in skåpens framkanter noga, och kläm ihop dom med 2 tvingar. Borra 5 mm genom dom hål som redan finns, upp ner mitten, kolla bara så du inte använder nått av hålen som gångjärnen ska sitta i, dra ihop skåpen med medföljande skruv/rörmutter, sen drar du fast skåpet i väggen och fortsätter men nästa skåp, när du är klar skruvar du bort brädan.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.