Hej, bygger ett sovrum med walk in closet, dörren in till sovrummet är 200 hög, fönster och veranda dörr är överkant på 210.

Tanken är att jag gör 2 st skjutdörrar, en på var sida om en vägg / pelare, idag är det öppet upp till tak och jag har tänkt att bygga ner taket en bit men hur mycket är frågan? Takhöjd idag är 250
Ska jag bygga ner till 210 så det linjerat med fönstren eller hur tycker ni jag ska göra?
 
Hur mycket förvaring är du beroende utav? 40 cm är ganska mycket plats för förvaring tycker jag som har ont om den…
Varför inte skjutdörrar hela vägen upp?
 
Känns lite så där att ha dörrar som är 240 höga...
Därför tänkte jag bygga ner en vägg, bakom väggen så blir det ju 250 i tak igen så ingen förvaring försvinner ju, totalt blir det 3x1 meter garderob
 
Bygg inte ner alls , bara om du tex ska fälla in spottar.
 
Hm. Blir det fasta garderober med sidor eller garderob typ Elfa-system?
 
2015-04-09-18-37-56.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Blir ett rum på 3x1 m med skjutdörrar på var sida om en 1m bred pelare / vägg.
 
Redigerat:
Du skriver "Hur mycket ska jag bygga ner taket?" men egentligen menar du "ska dörrarna vara normalhöga eller gå ända upp i taket?" om jag förstår dig rätt. För du avser alltså inte att sänka takhöjden inne i garderoben.

Om jag uppfattat dig rätt är det enligt min mening självklart att välja en standarddörr och anpassa dörröppningarnas höjd efter denna.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.