brabyggare skrev:
Echo är amerikanskt och Stihl är väl tyskt? Det betyder iofs inte att det inte är samma maskin under skalet. Jag köpte Echo då min bror som är fasighetsskötare varmt rekommenderade dessa då de hade sådana på fastighetsbolaget han jobbade på. Dyrt proffsmärke, men överkomliga priser begagnat. Blåser luft med 280km/tim men fortfarande "tyst", ca 65db.

Jepp, sthil är tyskt vad jag vet, tyckte bara maskinernas utseende (och modellbetecknin på din maskin) stämde väl överens.
 
Jag sa ju att de funkar bra. Var det en som du bär på ryggen som du MathiasS hyrde eller? Min svåger brukar låna hem en Stihl från firman och den är grym, som sagt.

// Lidman :)
 
Lidman skrev:
Jag sa ju att de funkar bra. Var det en som du bär på ryggen som du MathiasS hyrde eller? Min svåger brukar låna hem en Stihl från firman och den är grym, som sagt.

// Lidman :)
'
Japp, modell 420, ryggburen. Det var skitjobbigt ändå. Men en sådan man bär i ena handen hade min högerarm varit cirka 1,7 meter lång idag.
 
Tja efter gårdagens storm så... fick jag hela jä..a källanedgången full med löv >:( Inga löv på gräsmattan iaf ;) Får nog bli en lövsug á la jättesugbilen allan :cool:
 
Vi hade en rejäl storm här i norr också tidigare i höst med vindstyrkor på ca 25 - 27 m/s i vindbyarna och då blåste alla våra björklöv, som vi hade dragit oss för att kratta bort, över till grannens tomt, så då var den saken ur världen  ;D Vår gräsmatta blev hur fin som helst efter det (den är på 1700 m2 så det tar ändå ett tag att kratta hela tomten)

Nu står det typ ett gäng sopsäckar med löv på grannens tomt som de har krafsat ihop  ::)

// Lidman
 
Jag provade en hyrd lövblås för några år sedan och kom fram till att en kombinerad lövblös/lövsug är optimalt, köpte en bensindriven RYOBI som jag först blåser ihop högar med, drar bort med pressenning och sedan använder jag sugfunktionen där det inte är lämpligt att blåsa löven såsom i rännor, hörn, rabatter där jag inte vill att all täckbark flyger sin väg etc (jag lovar att det är massor med ställen i en trädgård där blåsfunktionen inte är mest optimal...)

 
Vart kan man hyra maskiner?
 
Det har aldrig varit så rent hemma hos mig ifrån löv, sen jag köpte den bensindrivna blåsaggregatet ifrån Stihl, en riktig toppen maskin:D
 
Oj 3 år, snacka om nekrofil-varning :)

Hyra maskiner, knappa in den raden på Eniro.se så hittar du nog nåt nära och bra.
 
Danne031 skrev:
Oj 3 år, snacka om nekrofil-varning :)
???
 
shelby67 skrev:
???
Jo alltså om du tittar på tidigare inläggs datum så ser du snart att tråden är 3 år gammal ;)
 
ok, tack för att du gjorde allt mycket klarare för mig, men det är ju lövblåsartider ute nu, så därav tror jag tråden vaknade upp;)
 
jepp precis, tyckte det var onödigt att starta en ny och fortsatte på denna istället.
 
Aktiviteten i denna tråd suger, så jag försöker blåsa liv i den efter ytterligare 3 år...
727727-jpg.jpg
MECC 295kr, 2200W

727728-jpg.jpg
MECC 295kr 2800W

721076-jpg.jpg
RYOBI 2499kr 800W

Jämfört med nr 3 har de två första ca 10 gånger lägre pris och 3 gånger högre effekt.
Jula verkar sälja många nu. Kan någon som testat/köpt berätta lite, tack.

Är de något att ha? Vad är bra och dåligt?
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.