DSC_1089.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
DSC_1095.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Atom och 3 till
  • Laddar…
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
:)
 
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Atom
  • Laddar…
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Atom
  • Laddar…
Det går framåt. Dokumentationen är det värre.
 
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
. image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
spånhyvel och 1 till
  • Laddar…
Bra jobbat, fortsätt gärna uppdatera oss med bilder och rapporter!
 
  • Gilla
cc80
  • Laddar…
Vi har fått in pannan. Hela vintern har vi eldat....varmt och skönt. Blev en BAXI panna.

Nu är det elen som står på tur. Köket måste planeras. Fönstrens fixar...räknade igenom summan om man skulle köpa dem ho tex Sp fönster och det blev mycket bara källare och övervåning ca 100000 och entréplan har massor av fönster. Nej nu är jag gudaglad över att sambon kan tillverka egna fönster.

Köksplanerna går åt ett Kolmårdskök.

På baksidan har vi grävt ner en stor vattentank då det är bevattningsförbud på sommaren...regnvatten �� resten av byborna lär bli avundssjuka.

Vatten och avlopp är klara. Rinner vatten ur kranen ...

Innerväggarna reglas. Sen kommer perioden med stiltje då sambon far ut på sjön. Själv jobbar jag på är fortfarande deltidssjukskriven. Hjärtat mår bättre med inte helt ok. Barnen växer.
 
  • Gilla
spånhyvel och 4 till
  • Laddar…
Bokat tid för köks koll hos Kolmårdskök. Behöver veta mått och sånt för ev väggar mm. Känns långtifrån att sätta in köket än men de har ett data program så man kan lägga upp med ritningar och se en virtuell bild över köket och framförallt priset.

Har börjat planer allt från eluttag till vart tv ska vara.
 
Imponerande bygge, minst sagt. Men varför lägga x tusen på kök om ni t.o.m. kan tillverka egna fönster? Kapa upp limfogskivor, slå ihop en stomme och beställ sen luckor från snickeri. Busenkelt jämfört med övrigt ni klarat av och samtidigt en rejäl besparing.

Lycka till framåt, följer detta nu!
 
  • Gilla
saiter
  • Laddar…
Sambon är möbelsnickare...han har gjort kök. Vi tänkte rent tidmässigt.
 
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
lite foton
 
  • Gilla
spånhyvel och 2 till
  • Laddar…
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Trots att vi både skulle kunna och mycket troligt skulle spara mycket pengar på att göra köket själva så har jag kärat ner mig i detta kök från Kolmårdskök.
Den 15 har vi bokat tid och ska gå igenom vad det skulle kosta. Antagligen blir det ett slag i magen då jag vet att det kostar x antal tusen och det grämer mig att sambon innan han blev av med sitt förra jobba bara jobbade med kök.

Men vi har sagt att eftersom vi ligger efter i tidsschemat för att jag varit och fortfarande är sjuk så väljer vi att lägga en bra summa på köket.

Har beställt hem en massa kataloger från andra köksleverantören, kollat på IKeas kök bara för att kunna ha fler alternativ.
 
  • Gilla
Marlen Eskilsson
  • Laddar…
Ja det där köket skulle ju passa perfekt i ert hus. Tur att räntorna är låga just nu :p
 
  • Gilla
cc80
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.