Köpte deras 3/4" gröna trädgårdsslang och snabbkopplingar och jag måste säga jag är väldigt missnöjd.

Slangen är styv som bara den, riktigt bökig och svår att rulla ut och värre att få ihop sedan. Vet inte om den ska bli bättre med åldern eller om det kalla vårvädret är orsaken eller om det bara är skräp.

Snabbkopplingarna så vet jag inte om det ska något extra till för att dom inte ska läcka där man skruvar fast dom på slangen, fast det gick ju inte att skruva för hårt heller, då släppte gängorna... Och den som monterades på kranen gick i två bitar då det drogs lite på den.

Skräp... Kan nån rekommendera bra snabbkopplingar för 3/4" slangar med 1/2" nipplar? Något i metall tror jag behövs.
 
Gardena är ju lättlösningen, ett bra alternativ är rinkabyrör och postorder.
 
OK, jag har aldrig tidigare hört om Gardena, eller något annat märke. Jag har ingen erfarenhet sen tidigare om vad som är bra eller dåligt.
 
Oj :)
"Gardenakoppling" är ju annars det man brukar säga, även om den kommer från biltema :).

Men gardenas grejjor funkar, dyrare men klart bättre. Finns att köpa nästan överallt.
 
tommib
Notera orten på DennisCA. Jag kommer faktiskt inte ihåg om jag sett Gardena i Finland tidigare men Hozelock har jag sett.
Att biltemas grejer är skräp är väl inte någon direkt nyhet. På ClasOhlson (finns också i Finland) säljer de sina egna prylar under märket CoTech, de är kompatibla med Hozelock och funkar ok.
 
  • Gilla
millez och 1 till
  • Laddar…
Gardena finns även i Finland och här är några nära Malax:
Ky Kone Nygård Maskin Kb
Vaasa (17 km)
(06) 357 7850

Plantagen Vaasa
Vaasa (19 km)
075 325 6650
 
Jepp Plantagen började jag fundera på direkt, kanske skulle ha åkt dit från början.
 
Undvik att blanda. Hozelock och Gardena passar "nästan" , det läcker och kärvar. Gå all in på ett märke.
 
Biltemas vattenslang är mjuk o fin sommartid, men nu på våren är den lite styvare.
 
hsd
nito,metallkopplingar som håller
 
Det finns ju alltid nåt som är dyrare... Biltema har också metallkopplingar...
 
hsd
Okej, då rekomenderar jag Gardena, det enda som åldras är oringen men det finns att köpa nya
dock ska man inte koppla dessa till andra modeller/fabrikat (har provat...)
 
O
Lägg ner lite pengar på slangen, inte Gardenas billigaste slang...
 
  • Gilla
Harald Boye
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.