Hej.
Jag letar efter en högtryckstvätt som jag kommer kunna använda till biltvätt samt altan tvätt och darför undrar om det räcker med 100 bar eller måste man gå upp till 130/150 bar för att få ett bra resultat? Jag som sagt kommer tvätta min bil ca en gång i veckan. Vilket märke ska man satsa på?
 
Det blev en sån här
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Här får jag både altantvätt samt biltvätt. Jag tror att det här kommer räcka för mig. Har två altaner den ena 18m2 den andra 25m2 samt tvätta bilen en gång i veckan.
 
Använd för guds skull inte den där borsten på bilen bara.......
 
MathiasS skrev:
Använd för guds skull inte den där borsten på bilen bara.......
Hehe har du testat den? Jag var mest ute efter den där skumhållare för biltvätt. Ska rengöra fälgarna med den.
 
Givetvis inte testat. Ingen borste på en bil vid tvätt. Det blir garanterat repor.....
 
  • Gilla
SaBa1970
  • Laddar…
celox skrev:
Hehe har du testat den? Jag var mest ute efter den där skumhållare för biltvätt. Ska rengöra fälgarna med den.
Bättre att köpa en riktig foam lance, de som följer med är inte mycket att hänga i granen. Man får en bra foam lance för 4-500kr med ställbar blandning, kan garantera att då blir det mycket skum (y)
 
  • Gilla
celox
  • Laddar…
MB77 skrev:
Bättre att köpa en riktig foam lance, de som följer med är inte mycket att hänga i granen. Man får en bra foam lance för 4-500kr med ställbar blandning, kan garantera att då blir det mycket skum (y)
http://shop.bollnasbilvard.se/bilvard/tvatt/kempalaggare-flaskor/foam-lance

Ja foamlance är ju riktigt kul och bra, köpte en för några år sedan då jag köpte min Kränzle:)
 
  • Gilla
celox
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.