Hej!

har en "ny" volvo v50 som börjat läka in vatten i vindrutan, jaa i skarven såklart upptil vid passagerarplatsen. märkte det när jag tvättade den nu i påskhelgen

bilen är modellår 2012, rutan är aldrig bytt.

tänkte att volvo självklart tar på sig detta eftersom det måste vara ett fabrikationsfel men när jag varit i kontakt med dem så säger de att de inte tar på sig det eftersom bilen är mer än 2 år gammal.

visst bilen är 3 år gammal men ska den inte vara tät längre än så?

någon som varit med om liknande?

MVH/T
 
Just det har jag inte varit med om. Men jag hade en V70 i början på 2000 talet som "käkade" någon sorts stag med kulled i hjulupphängningen. jag fick dem bytta runt om vid varje service, varje gång så hävdade verkstaden att konstruktionsfelet nu var avhjälpt, de nya stagen skulle hålla längre.

De första två bytena var inom garantitiden, tredje gick som goodwill garanti, 4e gången fick jag betala halva kostnaden. Och sista gången fick jag betala allt själv, då var det bara två stag av 4 som byttes. Sedan bytte jag in bilen (med återigen defekta stag).
 
jo visst finns det barnsjukdomar hos alla bilar men trodde nog att de stora var rätt generös med godwill för att vårda sitt varumärke....

jag fick svar via telefon men har även mailat dem att jag vill ha det skriftligt. får se om de svarar samma sak :)
 
Köpte du bilen ny så brukar det inte vara problem att lösa det, hur länge sedan man tar det på goodwill varierar.
Det finns delar som Volvo har 5 år på.
Även bilfirman kan hjälpa till om de ser dig som trogen kund. Har fått två sittdyneklädslar i en V70 bytta till självkostnad, dvs betalar rabatterat materialpris och ingen arbetskostnad när de efter 4-5 år hade fått sprickbildning, bilen köpt ny också. Volvocars tog det inte som goodwill.
 
jo bilen är köpt ny av mig så jag var relativt säker på att de tar på sig det. men som sagt... de vill inte åta sig det, iaf inte muntligt...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.