Vi är i husbyggar-tagen och håller på att planera kök och badrum. Tycker att badrumsmöbler generellt sett är svinaktigt dyra, har därför kollat lite på IKEAs också (de ligger bättre i pris än Ballingslöv, Westerberg och Vedum mm).
Vad har ni för erfarenheter av badrumsmöbler? Är IKEAs tvättställskommoder och blandare bra? Passar deras tvättställsskåp till andra tvättställ (typ IFÖ)?

Pris kontra kvalité? Finns andra mer prisvärda alternativ? ???

Tacksam för många synpunkter i denna fråga?

Mvh Sara
 
Men den här serien i lite gammeldags modell är väl snygg - den med ett bli-vit rutigt förhänge framför?
 
Dream_of_8848_alt. skrev:
Däremot anser jag att speciellt badrumsserierna är lite begränsade. Själva sneglar vi faktiskt på vad man skulle kunna göra genom att köpa köksskåp från IKEA, anpassa och fixa till med lite tilläggande hemmasnickerier.
Nu kan jag inte just IKEA, men andra som har både badrum och kök (t.ex. Vedum, Myresjö osv) så har man speciella badumsserier eftersom saker måste vattenskyddas. Då de flesta gör melaminbeklädda spånskivsstommar och icke vattenskyddad spånskiva har en ful ovana att svälla ganska rejält så kan vanliga köksskåp bli kortlivade på "fel" ställen. (Däremot har jag satt in kökskåpen som förvaringsskåp mm där de inte (normalt) kan nås av vatten.)
 
co skrev:
Men den här serien i lite gammeldags modell är väl snygg - den med ett bli-vit rutigt förhänge framför?
Har inte den utgått?
 
Hoppas inte dte planerar att sätt in den i mitt badrum i höst ???
 
ledighetskommiten skrev:
Har inte den utgått?
Det tror jag att den har, men dom har nya dörrar till "Vättern" serien som heter Lillån, vita ramspegelluckor i gammaldags stil om man gillar det, faktiskt rätt fina tycker jag.
Men jag tycker deras tvättställsbänk "Laxån" i björk med rostfritt längst ner på benen samt rostfria stänger och hyllplan är kanonfin, den har jag sett vitmålad med de rostfria kvar och det var :-* där hade de kombinerat med en borstad blandare i lite stramare stil och det var supersnyggt. Men med en blandare i "gammeldags" stil och den vita porslinshon så går den inte av för hackor heller ;)

//Christina.
 
co skrev:
Hoppas inte dte planerar att sätt in den i mitt badrum i höst ???

Jag saknade den i nya IKEA-katalogen och hittar den inte på deras hemsida. Å andra sidan är den ruggigt lätt att bygga själv ... Man kan köpa tvättstället för en tusenlapp och slå ihop underredet själv ... om man ids ...
 
Vi har satt in IKEAs handfat med tillhörande underskåp i vårt lilla badrum. Snyggt och prisvärt, knappt en tredjedel av vad man skulle få ge för nåt liknande från en annan tillverkare. Dock valde vi att sätta på en FMM blandare och bottenventil eftersom vi har deras blandare för övrigt, funkade bra det med. Vi har valt Vättern serien med björkdörrar på. Kan ju tyvärr inte uttala mig om hållbarheten än eftersom vi bara har haft det ett par veckor än... :)
 

Ett tips om man vill få tag på billiga badrums inredningar

Kolla www.rinkabyror.se


Vi köpte vedums basic - underskåp, högskåp, stort tvättfat, blandare, spegel + ljusramp med halogenlampa och eluttag för 6500kr.
 
Vi köpte vättern moren skåp. Helt OK. Vi valde att vägghänga dem så vi lade in en extra förstärkning i bakre överkant. Det höga skåpet var rätt rackligt, men genom att offra ett lågskåp fick vi två extra mellanväggar som stagar upp det hela.

Tvättställ, blandare etc köpte vi annorstädes.
 
Inbillar jag mig eller har IKEA inför hösten nu äntligen bytt färg på Vättern stommen till vit (tidigare grå)?

Har haft en diskussion med brorsan (rörkrökare) som absolut ansåg att man bör ha en annan blandare än IKEAS.....
 
Ett tips är att kolla upp var IKEA har för lerveranstider innan ni beställer. Vi beställde freden kommod, freden hylla och höllviken tvättställ, + lite annat i juni. Vi fick allt utom tvättstället på 10 dagar, men tvättstället var restnoterat och ska levereras 1:a veckan i september. Så nu får vi tvätta händerna i badkaret till dess :(

 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.