Jag vill kunna starta en lampa vid solnedgång på 70% och kl 23:00 ska dimmern ändras från 70% till 40% för att släckas kl 02. Jag har både Fibaros och Qubinos dimmer att använda. Hur gör jag en scen på det? Att få den att starta vid solnedgång får jag till men inte ändringen från 70 till 40%. Det är till utebelysning som jag tänkte använde den scenen till
 
vilken kontroller kör du?
I hc2 går det att göra en scen för detta.
 
Henke-el skrev:
vilken kontroller kör du?
I hc2 går det att göra en scen för detta.
Jag använder HC2.
 
ska kolla hur det blir med blocks.

scentest.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
scentest2.jpg
 
Redigerat:
sen skapa en till som stänger av allt vid 02
 
Redigerat:
Tack för ditt svar, då har jag något att göra till helgen :)
 
Har testat med Qubinos dimmer och den vill inte tända upp när jag sätter värde utan bara när turn on är valt. Det går att dimma lampan med Qubino annars. Har även provat att börja med turn on och sedan sätta värde vid en viss tidpunkt och då lyser det lika starkt. Kanske bara är Fibaros som fungerar att sätta värde på
 
mina qubino dimmers funkar fint att sätta värde på. dock kör jag allt med LUA kod men det borde inte spela någon roll.
 
Det var konstigt, jag har testat på 2 andra qubino dimmers och dom vill inte heller styras av ett visst värde, men att ändra ljusstyrka när dom är aktiva är inga problem. Har även provat att tända manuellt vid lägre styrka utan problem, tänkte att donet inte orkade tända då. Jag kör inte LUA men det ska ge samma kommando till dimmern
 
jag styr iofs mitt med en rörelsevakt, så vi olika tidpunkter på dygnet är det olika styrka på lampan vid rörelse.
Men borde funka lika bra när du kör solens upp och nergång.
 
Testade att styra lampan via Fibaros rörelsevakt men det är samma sak, den tänder inte upp om jag börjar med att sätta ett värde och börjar jag scenen men kommandot på och sedan vill sätta ett värde så lyser den med samma styrka. Har även testat att ta bort och lägga till dimmern utan förbättring. Det var märkligt att det fungerar för dig men inte för mig
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.