P
Får inte till det med måtten. Som ugnen sitter nu tar lådan i ugnen men flyttar jag upp hyllan en nivå får inte micron plats mellan ugnen och skåpet högst upp. Det är ett 220 cm högskåp och ugnen är 60cm hög, micron 38cm.
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
P
Kanske enklast att bara lägga ett hyllplan ovanpå det som jag skruvat dit och göra en liten passbit ovanför micron.
 
Går det inte att justera alla lådfronterna neråt?
 
P
Här med micron ovanpå. Den får en glipa både under och ovanför.
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
P
Ok ovan micron blev det ju bra när hyllplanet i skåpet ovanför komt dit.
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
P
danne_08 skrev:
Går det inte att justera alla lådfronterna neråt?
Skruvade så mycket det gick men det tar ändå i. På ritningen från Ikea ska hyllan sitta 5cm högre och då finns det en täcklist i rostfritt som antagligen passar under ugnen och Ikeas micro är bara 35cm hög så då passar det säkerligen ovanför den också.
 
Jag borrade egna hål mellan de förborrade och fick lagom springor mellan låda, ugn och mikro. Sedan en liten passbit ovan mikro.
 
P
Ok. Löste det så här. En bit golvspånskiva som skruvades ovanpå ugnens hyllplan. Satte den lika långt in från kanten som täcksidorna är tjocka och sen sågade jag till en bit lika bred som golvspånet är tjockt. Blev bra till slut.
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
F_man
  • Laddar…
Jag byggde nyss epoq högskåp med likadan micro och liknande siemensugn. Jag tog helt sonika bort fötterna på micron så den blev den att "täcka" hyllplanet under sig. På ovansidan ovanför själva listen till luftintaget så tillkom bara en passbit. på 9cm ungefär. Många sätter galler men nja. Har så välventilerat ändå!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.