Vad finns det för material att köpa numera som passar till att göra stora anslagstavlor av (som kläs med tyg)??

Min mamma gjorde sådana till mig när jag var liten som sedan kläddes med tyg som kunde bytas allteftersom man växte och smaken förändrades ;)
De var av ngn. slags lättviktig, porös "trä"skiva, finns sådant numera och vad kallas det materialet isf.??
Ska dessutom vara rätt stora bitar, då jag har ett tyg med fotografiska rosor som ska få bli en "anslagstavlefondvägg" till mina småflickor.

//Christina.
 
Har för mig att det heter Tretex (kan stavas annorlunda).
 
Jaaa... nåt sånt var det nog det hette, det låter svagt bekant :), MEN finns sånt att köpa nuförtiden, klingar en smula otidsenligt :-/
Om inte är det någon som vet något likvärdigt??

//Christina.
 
jureit skrev:
Vi har en halv asfaboard sittande på väggen som provisorisk anslagstavla. Väldigt lik Tretexen i funktion. En kompis tog en bit för oss och klädde med tyg. Funkar kanon.
Tack för tipset, Jureit :)

Är asfaboard tillräckligt lättviktigt för att montera på gipsväggar utan allt för stora åthävor??
Färgar det av sig på underliggande tapet (har för mig att den är svart, fast det kanske är fel)??

MVH/Christina.
 
byggimpert skrev:
Färgar det av sig på underliggande tapet (har för mig att den är svart, fast det kanske är fel)??
Om jag inte minns helt fel så är den bara svart på ena sidan.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.