A
Hej, undrar om någon har erfarenhet av H fönster Lysekil? Kvalitet, utseende, pris. Om man jämnför med andra aktörer och tillverkare, hur står sig denna tillverkare.

Tacksam fär svar.
 
Jag har beställt fönster från h-fönster men leverans är först v47 så då kan jag säga mer.

Jag har känt och klämt lite på ett fönster från dom och det jag fastnade för är hur aluminiumet är heltäckande på utsidan och i övrigt kändes dom även gedigna och med bra kvalitet.
 
Har varit på fabriken vid ett par tillfällen och tycker att det verkar vara mkt bra fönster...
Jar dock hört att dom kan ha lite kondensproblem, men vet inte riktigt varför (för täta? ;) )
 
Har precis avslutat ett fönsterbyte i 20 lägenheter där vi monterade H-fönster. Dom var riktigt bra.
 
A
Hej!

Försöker igen, har någon lite erfarenhet av denna fönstertillverkaren?
 
Nu har jag fått mina h-fönster installerade och det ser bra ut både okulärt och med värmekameran. H-fönster levererar visst bara måttanpassade fönster enligt våra hantverkare och alla måtten stämde exakt. Varken fönster eller dörrar behövde justeras och öppningsanordningarna i i metall gav väldigt gediget intryck.

Vi valde till persienner från h-fönster och om man har lite OCD kan det vara bra att veta att i fasta fönster sitter dom innanför karmen mot glaset, på vridfönster sitter dom i den fasta karmen mot den öppningsbara ramen runt glaset och på fönsterdörrar sitter dom fast på ramen och följer med dörren. Inget fel egentligen men det ger olika intryck om det sitter i samma rum.

Det skiljer en del i glasyta mellan vridfönster och fasta fönster och jag hade inte velat kombinera de i samma rum, det finns bättre tillverkare om man vill ha den möjligheten.
 
H-Fönster har ovanligt mycket aluminium i sina fönster, dvs relativt lite trä. Trä isolerar väl bättre än aluminium.

Någon med erfarenhet om aluminiumet ger en köldbrygga som ger kondens på insida karm eller båge?
 
Javisst är det en del trä, men andra tillverkare har ungefär dubbelt så mycket, därav min frågeställning. Men det här är kanske en farhåga som jag är helt fel ute med, snöar ibland in på nån detalj som kanske inte är viktig.

JothaR skriver en del om kondensproblem, men det kan ju vara andra orsaker än köldbrygga i båge/karm.
 
A
Hej igen!

Någon annan som har erfarenhet av H fönster Lysekil? Börjar dra ihop sig. De flesta som jag pratar med rekommenderar Elitfönster. Någon som har lite erfarenheter att dela med sig?
 
VVbygger skrev:
Hej igen!

Någon annan som har erfarenhet av H fönster Lysekil? Börjar dra ihop sig. De flesta som jag pratar med rekommenderar Elitfönster. Någon som har lite erfarenheter att dela med sig?
Hej!

Fönstren är bra passform på och är fina bortsett från en svetsning som är gjord då vi specialbeställde fönster. Svetsningen sitter i det övre hörnet som man ser vid öppet fönster. Vid reklamation hos H-fönster säger de att så har de gjort sedan 1998 och ingen har klagat. Har mycket svårt att tro att det bara är jag som tycker att det ser jättefult ut. Vid fråga om man inte kunde måla över svetsningen så sa man att det är så svårt att få färgen att fästa riktigt och då får de reklamationer på färg som släpper istället. Med andra ord: Detta åtgärdas inte av leverantören! Stort minus när man inte ens försöker få en nöjd kund :(
 
  • Svetsning i övre hörnet av ett öppet fönster som ser ojämnt och oestetiskt ut.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Alpha1
  • Laddar…
Hur gick det med problemet med svetsningen? Det där måste du ju kunna reklamera, gå vidare till ARN.

Det ser inte alls bra ut. Riktigt illa, hoppas verkligen det blev löst. Annars förlorar dem en kund (läs: mig).

mvh
 
Hur gick det med era H-fönster? Någon som haft kondensproblem?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.