Hej,

Försöker programmera att PGM1 ska aktiveras vid aktivt larm.
*8 kod 009 05 ?
Försökt läsa manualen men får inte till den på panelen..

Det står bara slå in sekvens hela tiden.

Vad missar jag?

Mvg Boz
 
Avslutar du med # efter att du tryckt på efter *8 kod 009 05 ?
Vad har du kopplat till Pgm1 utgången?
 
En fibaro universal sensor är påkopplad, det enda som händer att den vägrar komma förbi sekvens inmatningen.
Jag kommer endast til *8 kod kan ej välja 009. Eller någon annan sekvens heller..
Tar jag *8 kod * hamnar jag i lcd sekvens läget? Vad det nu är?
 
Trycker du *8 kod * så hamnar du i knappsatsprogrammeringsläget där du tex skriver in sektionstexter, ändrar till 24H visning mm.
Låter mysko att du inte kan slå in en sekvens eftersom det verkar stå just det "slå in sekvens"
Men du kommer in i programmeringsläget? Alltså *8+installatörskod?
Trycker du *8 installatörskod 009 så borde du hamna med markören vid ett 2-siffrigt val (default30) för att välja funktion på pgm1 så trycker du 05 där så ska den hoppa vidare till nästa 2-siffrigt val för att välja funktion för pgm2 och när du valt det så ska den hoppa tillbaks till att kunna välja sekvens igen. Avsluta med #.
Du har väl sett att default 30 också är en statusfunktion med skillnaden att ifall det går ett larm så pulserar utgången?
 
Precis, * 8 installörskod och när jag försöker med 009 så dubbelpiper den som vid error och tillbaka till sekvens.
Tar jag * 8 installörskod * och får då lcd sekvens tar jag 009 där så hamnar jag i "zon 09" som jag kan ändra texten på men inget annat.
Hade en larmkille här för 4 år sedan som gjorde hela installationen..
Provade med sekvens 001 eller 503 och det blir dubbelpip och tillbaka till sekvens läget igen... :( grymt irriterande...
 
Han kanske satte in ett gammalt PC1580? Är du säker på att det är PC1616?
 
Det sitter en klisterlapp med 1616 på, men installatören har satt dit en fakekod som släpper in dig till meny 439, byt kod..
Det är allt jag kan göra, får jaga reda på installatören igen efter 4 år! 😡
 
Är det inte för mycket besvär kan du ju återställa den till fabriksinställningarna och programmera om den från scratch.
 
Man har väl 9999 försök på sig! :)
De skulle ha ca 1200kr för att byta koden! Trött man blir!
 
bozman skrev:
men installatören har satt dit en fakekod som släpper in dig till meny 439, byt kod. 😡
Oj, har aldrig hört talas om detta och hittar inte något i nån manual heller... Sekvens 439 finns ju inte??
Tur att det är 1 April så jag kan hoppas på att du luras ;)
Men åter till funktionen du eftersöker.. funktion 05 och den som ligger default 30 är ju snarlik så du kanske inte ens behöver programmera om pgm-utgången?
 
Så nu fick jag till det med koden, 450 försök senare! :)

Nu kommer jag in och kan ändra på *8 kod 009 05 01 men får inte Fibaron att ändra sig, den är ok i hc2 men behöver jag programmera även på 551 också?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.