Hej!

Ska i april/maj byta hela taket och behöver måla takfot/språng.

Har i ett annat inlägg om tak fått råd att använda Demidekk ultimate färgen.

Med tanke på att jag har bara ca 40kvm x2 strykningar så tror jag att en hink med 10 liter räcker.

Då är frågorna:

Vad tycker ni om demidekk ultimate som färg?

Då råsponten kommer bytas helt: Behöver jag Visir Oljegrundning
Pigmenterad eller räcker det med Demidekk ultimate färgen?

Någon som vet någon billig online färgaffär där man kan beställa hem eller en billig affär i Göteborg?

Tacksam för svar!

MVH

//Malisan
 
Hej
Vi har valt att använt Demidekk två två gånger, dock osäker på om den hette Ultimate första gången men nöjda var vi. Panelen har sett kanonbra ut i ca 8 år.
Nu renoverar vi hela huset och i somras bytte vi all panel och då valde vi Ultimate matt svart. Vi är supernöjda och den är smidig att använda. Hur länge det svarta håller sig snyggt vet jag inte :) (får återkomma om några år med en utvärdering). Visir är nog att föredra att använda.
 
Det är en utmärkt färg och du skall grunda med Visir innan.
 
Tänkte höra med er vilken färg som är bättre: Demidekk ultimate eller Caparol Carat.
Med Caparol räcker det med målning 2ggr och kräver ingen grundmåöning. Sedan är caparolen dyrare.
Med tanken att jag har 30% rabatt på caparolen och får den för samma peng som Demidekk har jag svårt att avgöra vilken man ska köpa.
 
Demidekk Ultimate är utan tvekan den bästa produkten på marknaden.
Har du något test som visar på att Demidekk Ultimate är den bästa färgen och klart bättre än övriga?

Har undrat om Demidekk är bäst på reklam i färgbranschen och om dem även har bra produkter.
 
Får se om den bifogade bilden fungerar, allt det vita är Demidekk Ultimate.
Färgen håller otroligt bra.
Tyvärr är det röda på mitt hus målat med täcklasyr så den bleks ju rejält i skillnad. När det är dags att måla om det röda brukar det vita fortfarande vara näst intill rätt vita nyans men inte lika blankt som när det var nymålat.

Som alltid, underarbete är viktigt. Slarvar du blir resultatet skit. (Tro mig, jag har fått lära mig den sura vägen)
 
  • DSC02181.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Janne G
  • Laddar…
P projekt NiCa skrev:
Hej
Vi har valt att använt Demidekk två två gånger, dock osäker på om den hette Ultimate första gången men nöjda var vi. Panelen har sett kanonbra ut i ca 8 år.
Nu renoverar vi hela huset och i somras bytte vi all panel och då valde vi Ultimate matt svart. Vi är supernöjda och den är smidig att använda. Hur länge det svarta håller sig snyggt vet jag inte :) (får återkomma om några år med en utvärdering). Visir är nog att föredra att använda.
Hur har den matt svarta färgen hållt?
Fortfarande nöjda?

Några bilder på hur huset/färgen ser ut?
 
BigR
Har målat enbart Demidekk Ultimate på två hus, garage och friggebod samt taksprång vid byte. Trevlig färg att jobba med, rätt dyr men om den håller lika bra som dom gamla Demidekkfärgerna jag smetade på föräldrarnas sommarstuga för 30 år sedan är jag väldigt nöjd. Det ser fortfarande ok ut trots obefintligt underhåll.:) Har heller aldrig sett mögel på mina demidekkmålningar. Iofs svårt att utvärdera hållbarheten efter bara några år. Stugan som målades på åttitalet har idag mindre skador typ sprickor och lite färgsläpp och nu även snå begynnande påväxter av lavar. Inget uppseendeväckande m tanke på tid och läge imo.

Grundar med jotun visir men det verkar funka bra med biltemas grund också efter några år på några väggar som inte var trärena.

värt att fundera på är att använda färgspruta på taksprång, sparar rätt mycket tid. Vi körde med en Bosch 5000 PFE vid takbytet för två år sedan..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.