Tänkte sätta min personliga prägel på köket genom att välja mönstrat kakel. Dock så inser man fort att storlekarna är många. Jag undra därför om det finns någon tumregel när det kommer till att välja storlek?

Som bilden visar är utrymmet för kakel begränsat till 60cm i höjd. Har hittat mönstrat kakel som jag gillar, men storleken på dessa är 21,6x25cm. Är det "för stort" för mitt tänkta kök?

Screen Shot 2015-03-30 at 17.13.59.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
De måtten är väl väl inom spannet för normalt, men innebär ju att minst en platta måste kapas.
Ser mönstret fortfarande kul ut då?
 
Det kommer bli tokfint! Lite mönster och annorlunda storlek gör halva köket :D
 
Jag tittade på länken till Konradssons först nu..

Nej, det hade jag avstått. Jag tror inte det blir bra i kapat skick.
 
Tror ni man ska hålla sig under 15x15cm för ett bra resultat? Samlat bildexempel på vad jag är på jakt efter. Om ni har tips så säg gärna till. Även förslag på utländska sajter uppkattas.

Terra-mix-hexagon-inspiration.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Bys_1852.jpg
alchimia_image-w500.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • hexagon_qunitessenza_wide.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Inga problem att kapa, kolla in www.marrakechdesign.se, har satt "design Claesson/Koivisto dandelion blue" i vårt kök! Våga vägra Svenne-banan! :p
 
Jonatan79 skrev:
Inga problem att kapa, kolla in www.marrakechdesign.se, har satt "design Claesson/Koivisto dandelion blue" i vårt kök! Våga vägra Svenne-banan! :p
De hade väldigt fina kakel. Är dock på jakt efter kakel med olika mönster och utföranden med subtila skillnader. Bläddrade igenom inspirationsbilderna och hade svårt att hitta det.
 
Ok, har för mig att dom iaf brukade sälja en mix-kartong med ca 6-8 st olika mönster och färger för ca 1 år sedan, kolla lite mer och lycka till!
 
Jonatan79 skrev:
Ok, har för mig att dom iaf brukade sälja en mix-kartong med ca 6-8 st olika mönster och färger för ca 1 år sedan, kolla lite mer och lycka till!
Jag ska kolla mer på sajten, ser till att även maila dom. Tack för tipset!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.