Funderar på att bila själv i källare och badrum. Anser att denna nya modell bör klara det utan bekymmer och med bra komfort, vad tycker ni?

Med vänlig hälsning Rickard
 
S
satsa på 1500, helst 3000
 
Jag har bilat upp 5-6 badrum och källare med 1000 och det funkar absolut. Går att "fin köra" lite med den. Har ej provat 3000 så kan inte uttala mig där.
 
S
katos skrev:
Jag har bilat upp 5-6 badrum och källare med 1000 och det funkar absolut. Går att "fin köra" lite med den. Har ej provat 3000 så kan inte uttala mig där.
1500 är lite tyngre men slår mycket bättre.
är plattan 30-40cm är det ide med 3000
 
katos skrev:
Jag har bilat upp 5-6 badrum och källare med 1000 och det funkar absolut. Går att "fin köra" lite med den. Har ej provat 3000 så kan inte uttala mig där.
Hur upplevde du vibrationerna? Hur långt ner gick du? Hur är komforten? :)
 
Ja du komforten att stå svettig i en källare med damm så man inte ser slutet av rummet är ju sådär i vilket fall. Men hiltin gör sitt jobb och man får inte vita knogar. Bilade 12m i ca 20cm platta och 40cm i sulan i hård betong som mest. Tog ca två dagar med två maskiner. Där skulle en större maskin varigt lämpligt.
 
S
rickard_89 skrev:
Hur upplevde du vibrationerna? Hur långt ner gick du? Hur är komforten? :)
vibrationer är alltid ett helvete vilken maskin du än har.
att bila är inget konfort jobb. JO okej om du kör med robot
 
Förstår men det står ju att de har motverkat vibrationerna en hel del så tänkte mest om man märkte märkbar skillnad ;)
 
S
rickard_89 skrev:
Förstår men det står ju att de har motverkat vibrationerna en hel del så tänkte mest om man märkte märkbar skillnad ;)
jag gör inte inte med dom små. 3000 är den enda som jag märker skillnad på. dock är det andra "handtag"
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.