Tja.

Sitter i ett litet dilemma.

jag flyttade för ca 3 år sedan från min hemort till en ny stad och där har jag fastnat på flera plan.
Jag är osäker om jobb och om man vill bo kvar då man inte funnit sig en partner och allt såntdär.

Men jag har ju mitt bilintresse och garage / husbygge som man vill sätta igång med.
Det är ju bara jag själv som kan bestämma men vill bolla lite ideér.

I min FD stad där jag har merparten av familj kan man lätt komma över en tomt för en skitsumma där stort garage och hus ryms på och man bygger det relativt billigt dessutom. Nackdelen är väl att jag inte kanske är så sugen på att bo där alt att framtiden ser inte så bra ut. Fördelen är ju att det är billigt.

Men skulle jag köpa mig en tomt här i nuvarande stad om det ens går att hitta så hade jag nog hemmavid kunna byggt hela huset för den kostnaden som bara marken kostar här isf.
Dessutom blir det längre ifrån stan och att pendla är man inte så sugen på.


För jag antar att det mer eller mindre är lönlöst att köpa sig en tomt och endast bygga ett garage innan man bestämmer sig fullt ut om man ska placera ett hus där eller om man ska sälja garage och börja om på nytt någonannanstans eller hyra ut isf.
Problemen är väl att det är omöjligt att endast bygga ett garage på en tomt och sen att det är äckligt dyrt.
 
Hyr ett garage innan du bestämmer dig/hittar en tomt så slipper du stressa fram ett beslut
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.