mexitegel skrev:
Ja, det syns ju tydligt, det är inte ett enda träd runt kraftledningarna:

[bild]
Det är ett bra påpekande. När jag letar lite så hittar jag (http://www.rencke.com/component/option,com_docman/task,doc_download/gid,16/Itemid,203/ sidan 25 ff) att det elektriska växelfältet under en kraftledning kan nå till 10 kV/m. Medan ett medianvärde i kontorsmiljö kan vara 20 V/m. Så om beroendet var starkt så skulle kraftledningsgatan vara helt kal... (Visst, det är utomhus och i solen, men ändå.)

Sedan så har inte växelfälten ökat "en million gånger". Så mycket mer el använder vi inte. Om man räknar med den 3% ökningen som vi hade under större delen av 1900-talet (vilket är en konservativ siffra) så ökar fälten med ungefär 20 ggr på hundra år. Så "en million" är svårt att få till. (Nåja, om man räknar från "noll" så har ju de "artificiella" fälten ökat oändligt mycket, men naturen var inte elfältsfri, och rakt inte magnetfältsfri innan heller, även om dessa inte var cykliska på samma sätt som idag).

Jag röstar också på en "new age" del... :(
 
HasseTeknik skrev:
Och alla träd (har ju alltid lite mögel på bark och blad) i närheten av kraftledningar formligen dryper av giftigheter som dödar all undervegetation och alla stackars myror :wow:

Skrivs ju också "The simple, pure, biological response can be seen anywhere in nature.
And so, what we have now. And to give you some numbers… Joe, I know you are familiar with this. We know that in the last 20 years if you measured the density of electromagnetic fields that we are exposed to. If you measure the amount of cell phone radiation in a cubic inch of air, it is now several million times higher than it was just 10 years ago." , så det gäller ju inte bara kraftledningsgator, utan HELA naturen och värst på Stureplan och i landets skolsalar.
Snart når det nivåer som i "The happening" /
Naturen slår tillbaka!

Nä måste kompa ut i dag och bygga skyddsrum, mögelinvasionen måste ju vara långt gången vid detta laget.
Rädda sig den som kan!
 
Med växelfälten räknar de troligen RF på frekvensband för mobiltelefoni och där kan det stämma. Vi har å andra sidan plockat bort en hel del starka TV-sändare...........
 
HasseTeknik skrev:
Med växelfälten räknar de troligen RF på frekvensband för mobiltelefoni och där kan det stämma. Vi har å andra sidan plockat bort en hel del starka TV-sändare...........
Ja, visst, det kan jag köpa. Å andra sidan så kommer larmet efter test med 50Hz glödlampa, och där är det inte sant...

Så så lätt kommer de inte undan! ;)

(Vad de i så fall hävdar är att "En annan grej, som vi inte mäter/säger har något med det här att göra, har ökat, så därför har den saken vi faktiskt mätt blivit mycket farligare... Vetenskapskullerbytta, eller som vi också säger "otur när de tänkte"...)
 
Mikael_L
MathiasS skrev:
VAAAAAAAAA!!!!????

Om inte min hatt funkade hade dom tagit mig för länge sedan.
Att du och jag har klarat oss är för att vi gjorde våra hattar för länge sedan.

Efter WTC har ju USAs regering med NSA tvingat alla folietillverkare att blanda i nanokolfiber med bariumkarbidöverdrag som är avstämt till NSA's och CIA avlyssningsfrekvenser.
Så hattar som man gör idag är verkningslösa.

Min egen hatt är dessutom gjord av den tjocka rejäla folien från Sibyllas matformar från 80-talet.
Den kommer även att klara de starkare sändare som håller på och sätts upp för att styra tankemönstren hos befolkningen.

Ja sändarna ja. Det har varit hemligt länge, men nu är vi så många som vet sanningen nu att jag kan släppa lite på informationen, vi går inte att stoppa längre.
Ni har väl alla sett alla mobiltelefonmaster längst vägarna. Har ni inte sett att de har många fler antenner än vad som behövs. De extra antennerna är de som USA tvingar mobiloperatörerna sätta upp.


Men tråden handlade ju om mögel. Kommer det från NSA, eller CIA eller IS, eller vad?
Nu måste jag googla lite. Men först byta IPnummer igen, byter man tre ggr om dygnet kan man inte bli spårad.
 
  • Gilla
Snigelfis
  • Laddar…
Den här tråden börjar ju spåra ur! Men skämt åsido innehåller all Pepsi och Coca-Cola en nanoorganism som invaderar din hjärna och gör det omöjligt för dig att tänka trotsiga tankar, speciellt mot USA. Om ni fortfarande kan tänka själva och är intresserade av den verkliga sanningen bakom världskonspirationen rekommenderar jag en film som heter Kingsman: The Secret Service med Samuel L Jackson i en av huvudrollerna som superskurken som får Blofeld att verka som en simpel gatutjuv.
 
M
MaxPax skrev:
Jag hittade några citeringar från riktiga studier som relaterar till ämnet här. Dock handlar det om prover bombarderade med EMF i frekvenser mellan 20 Mhz och 75 GHz jämförda med kontroller, de enda siffrorna jag såg som var citerade var 7-15% tillväxt av jästsvampar. Det är ganska långt ifrån 50 Hz och 600 ggr....

[länk]
Ja, det är ju klart att i delar av det frekvensområdet så får man ju ganska bra uppvärmning, och om man inte hettar upp så mycket att man tar död på dem så växer de ju bättre. Eller var det någon annan effekt man såg?
 
M
lars_stefan_axelsson skrev:
Ja, det är ju klart att i delar av det frekvensområdet så får man ju ganska bra uppvärmning, och om man inte hettar upp så mycket att man tar död på dem så växer de ju bättre. Eller var det någon annan effekt man såg?
Man ansåg iallafall i den bulgariska studien att "*biological effects due to RF/MW cannot be attributed only to a change of temperature". Den studien vart designad just för att utreda huruvida tillväxt endast kan härledas till uppvärmning vilket tidigare studier antytt. Som jag förstått det...
 
Redigerat av moderator:
MaxPax skrev:
Man ansåg iallafall i den bulgariska studien att "*biological effects due to RF/MW cannot be attributed only to a change of temperature". Den studien vart designad just för att utreda huruvida tillväxt endast kan härledas till uppvärmning vilket tidigare studier antytt. Som jag förstått det...
Där ser man. Det är ju lite spännande. "I for one welcome our fungal overlords" osv. :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.