På järnvägen har vi en diverselåda med en mängd olika spiralfjädrar, den har någon märkt upp med JÄDRAR och så står det ett fruktansvärt litet F framför.
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Rör det rör rör det tallrots:)
 
  • Gilla
tullemannen
  • Laddar…
Hennke85 skrev:
På järnvägen har vi en diverselåda med en mängd olika spiralfjädrar, den har någon märkt upp med JÄDRAR och så står det ett fruktansvärt litet F framför.
Var hade ni gjort av växel-lådan i måndags då? ;)
 
Växellådor har vi massor av, men det är få vi har sprickor i :p
 
Hennke85 skrev:
På järnvägen har vi en diverselåda med en mängd olika spiralfjädrar, den har någon märkt upp med JÄDRAR och så står det ett fruktansvärt litet F framför.
Finns ett företeg som tillverkar fjädrar vars slogan är Fjädrar anamma! Står tryckt på alla deras pallkragar:)
 
big mike skrev:
Finns ett företeg som tillverkar fjädrar vars slogan är Fjädrar anamma! Står tryckt på alla deras pallkragar:)
Och i Växjö finns ett företag som heter Skepp o Hoj som säljer...

...just det, båtar och motorcyklar.
 
KnockOnWood skrev:
På jobbet sålde vi en produkt, som skulle innehålla ett inre distansrör.
Men en nybörjare monterade och packade grejer utan distansröret, och de fick naturligtvis inte levereras ut.
När vi upptäckte detta satte jag upp en skylt på hyllan.
Rör ej, ej rör!

Det var konstigt nog ingen som fattade :rolleyes:
Min pappa gjorde en bänkskiva till ett bageri. På undersidan skrev han "baksida".
 
  • Gilla
Enolf och 5 till
  • Laddar…
fn76 skrev:
Min pappa gjorde en bänkskiva till ett bageri. På undersidan skrev han "baksida".
Gud vad opraktiskt! :eek:
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Alfredo skrev:
Gud vad opraktiskt! :eek:
Bakvänt :p
 
fn76 skrev:
Min pappa gjorde en bänkskiva till ett bageri. På undersidan skrev han "baksida".
Hur sitter man på undersidan?
 
blackadder skrev:
Hur sitter man på undersidan?
Den kanske skulle användas i Auckland :)
 
Här i närheten finns/fanns "Klasses fisk och asfalt" fick alltid ett leende på läpparna när man såg bilen:)
Bara älskar att någon tagit de två sakerna i livet som man brinner för och bara löpt linan ut !


Med vänlig hälsning, fremax
 
  • Gilla
jonmo
  • Laddar…
Fanns väl ett företag uppåt Gävle för ett tag sen som hette "Leffes ved & porr".

Alltid håller man sig varm på något sätt:)
 
  • Gilla
fremax
  • Laddar…
Den bilden såg jag i nått kollage över udda företagsnamn. Just "Ved & Porr" ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.