Att dissa en gammal no-name multimeter för att den är sämre än en flong ny fluke säger mer om den dryga amerikanen i videon än multimetrarna.

Kan man justera honom på något vis? :)
 
  • Gilla
DeesL och 1 till
  • Laddar…
mexitegel skrev:
Att dissa en gammal no-name multimeter för att den är sämre än en flong ny fluke säger mer om den dryga amerikanen i videon än multimetrarna.

Kan man justera honom på något vis? :)
Jag tyckte det såg ut som han använde någon form av justeringsverktyg... det borde ju gå att justera honom med samma ;)
 
Haha, ja kanske det. Hade inte sett en kombinerad hammare och skiftnyckel innan.
För övrigt borde han städa sin svinstia till verkstad.
 
på tal om sammanslagna verktyg... hos en av mina kunder finns det uppmärkta lådor med vilken typ av verktyg som skall ligga i dom. På en av lådorna står att läsa "endast ställbara skiftnycklar" :)
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Jag har faktiskt en skiftnyckel som inte är ställbar (längre), den har rostat ihop :)
 
mexitegel skrev:
Jag har faktiskt en skiftnyckel som inte är ställbar (längre), den har rostat ihop :)
Den får du absolut inte lägga i DeesLs kunds låda! :p
 
  • Gilla
DeesL
  • Laddar…
mexitegel skrev:
Jag har faktiskt en skiftnyckel som inte är ställbar (längre), den har rostat ihop :)
Varför har du det? Är det inte läge att avsäga sig havandeskapet av dylika attiraljer?
Det finns ju trots allt nya ställbara att få tag på hos diverse stormarknader mm. :)
 
mexitegel kanske behöver "justera" något eller någon...
 
  • Gilla
Alfredo och 2 till
  • Laddar…
Apropå roliga uppmärkningar, en prao/skol/vad-det-nu-var-elev fick i uppdrag att märka upp ett skåp med verktyg på jobbet. Det mesta blev väl någorlunda rätt men min favorit var verktyget med texten "mystisk fil". Det var ett skavstål. :)
 
  • Gilla
Carl_Elvis
  • Laddar…
Svärfar, som var rörmokare, hade en lapp på verktygslådan där det stod

Rör inte min rörtång

(lite ljug men...)
 
KnockOnWood skrev:
Svärfar, som var rörmokare, hade en lapp på verktygslådan där det stod

Rör inte min rörtång

(lite ljug men...)
Det var osannolikt snällt formulerat. Troligare formulering är nog "Rör min rörtång och du dör"
 
Hade han satt ett kommatecken emellan hade det blivit

"Rör, inte min rörtång"

Då hade han endast fått ha rör i lådan och absolut inte lägga ner hans egen tång i densamme :)
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Påminner mig på något vis om Robert Brobergs:-

- Min bil är inte lik din bil det är en likbil.
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
På jobbet sålde vi en produkt, som skulle innehålla ett inre distansrör.
Men en nybörjare monterade och packade grejer utan distansröret, och de fick naturligtvis inte levereras ut.
När vi upptäckte detta satte jag upp en skylt på hyllan.
Rör ej, ej rör!

Det var konstigt nog ingen som fattade :rolleyes:
 
  • Gilla
Nyfniken och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.