Vi har ett 2-familjshus där vi använder köket på bottenvåningen. Gamla köket på andra våningen behövs inte alls utan ska bli ngt annat. Jag tänkte då flytta upp tvättstugan dit ifrån källaren. Så gott som all tvätt kommer från våning 2 och den inredda vinden. Det spar mycket tid och spring att ha tvättstugan där tvätten är. Jag har tänkt ut allt jättebra (tycker jag), men nu till min fråga.

Under det fula klinkersgolvet som ligger där inne finns ett vackert gammalt trägolv från när huset byggdes på 30-talet. Kan man använda det som golv? Det finns ingen golvbrunn utan bara vanligt köksavlopp. Om man har någon sorts läckagevarnare på tvättmaskinen?

Eftersom man kan ha tvättmaskin i kök med alla möjliga golv så borde ju detta funka.
 
Det är klart du kan kopppla in tvättmaskinen på gamla köksavloppet men risken är att försäkringsbolaget har åsikter vid ev vattenskada vid avsaknad av golvbrunn och tätskikt, lyssna med dom först.
 
Tack för svaret. Det ska jag göra.
 
Nu har jag pratat med försäkringsbolaget och en rörfirma. Detta är OK om installationen dokumenteras och sker på rätt sätt. Så nu ska det bli renovering av!
 
Kanon! Se till att behandla trägolvet ordentligt så det tål lite vatten/fukt om det skulle krisa. Lycka till, bilder efter renovering tack:)
 
  • Gilla
Sparris
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.