Gokväll!

Vi ska sälja vårt radhus inom ett par månader.
Det mesta är i fint skick men tvättstugan är en riktig skamfläck.
Funderar på vad som är bästa lösningen.

Förutsättningar:
Byggår 1970, tvättstuga ej renoverad sen dess.
Betonggolv och betong eller murade väggar (källare).
Golvet är målat och färgen har släppt kring brunnarna. Framförallt i duschhörnan. Dessutom en del väggputs i anslutning mot golv som lossnat.
målad vävtapet på väggarna förutom duschhörnan där det sitter kakel.
Utanpåliggande rördragning överallt och golvbrunnarna i gjutjärn är riktigt sunkiga.

Jag har fått en uppskattning på ca 50 000 att riva ut rasket och göra fint. Tyvärr inte aktuellt då vi inte har pengarna.
Funderar på att göra en snållösning och knacka bort all bomputs, laga väggarna och sen måla om klabbet. Ingen bra lösning men ser ju fräscht ut iaf...
Kan jag med? Eller ska jag lämna det som det är så att spekulanter se vad de får.....?
 
Gör inget som kan anses dölja fel, dvs om du målar om så ska det inte vara för att dölja en fuktfläck som exempel.
 
Är det enda duschen i huset? Om det finns alternativ är det kanske t o m bättre att ta bort duschen i tvättstugan helt.
 
Lite färg brukar göra susen för husvärdet. Gallren till golvbrunnarna borde du kunna blästra och spraymåla så att de ser helfräscha ut.
 
  • Gilla
pelle242
  • Laddar…
Lägg inga 50000! Måste vara väldigt få husspekulanter som nobbat ett hus för att tvättstugan var sliten alternativt budat ihjäl sig för att den var nyrenoverad.
 
pelle242 skrev:
Lägg inga 50000! Måste vara väldigt få husspekulanter som nobbat ett hus för att tvättstugan var sliten alternativt budat ihjäl sig för att den var nyrenoverad.
En mäklare sa det omvända till mig, nämligen att det är ett viktigt utrymme ur försäljningsperspektiv.
Det är ett av de utrymme som ena parten ofta tycker är viktigt och det är ofta den parten som avgör om de skall vara med i budgivningen eller ej.
 
Finns bilder?
 
Som köpare skulle jag uppskatta om inget gjordes och jag själv kunde renovera det.

Som säljare skulle jag nog fixa till väggarna, måla vitt. Måla golvet och ta bort/byta gammalt skit (typ duschblandare från 70-talet, orange inredning etc). Försöka få det så tomt ljust och öppen som möjligt. Kanske sätta tvättmaskinen på en upphöjd ställning och försöka få till en bra (och tom) arbetsyta och ställa in en bra täckt tvättkorg. Borde gå att göra relativt billigt. Jobbigast blir nog väggarna.
 
Tack för era tankar.
Lutar åt att jag målar o rensar som jag tänkt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.