Hej!
Pga diverse strul med ventilation, skåp, golvhöjd och allt vad det innebär så har jag bara 10cm kvar från att överskåpsdörrarna står i öppet läge till taket.
Därför behöver jag en eller gärna två lampor som bygger MAX 10cm :) Är det någon som har något bra förslag?
Nödlösningen var ikeasplafonder, men dom var ju runt 13cm tyckte jag.

Skulle föredra någon slags slimmad platta eller slimmade spottar på tex skena.

Tacksam för vettiga tips!
 
Hade samma problem. Hittade "Badrumslampa", som bygger 95 mm i en lampaffär. Vet ej vad de heter :(
IMG_20150323_152042.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Har du lamputtag i tak, eller kommer du dra utanpåliggande kabel till armaturerna? Är taket till och med inte igenslaget? Då kan man ju tänka sig någon form av infälld belysning.
 
Hmm... Allfive är ju inte så trevlig att ha i ett kök. Men visst går det. Se till att ha den opala diffusorn så blir den lite trevligare.

Markslöjd har ju prisvärda armaturer för hemmabruk. T.ex.
http://www.markslojd.se/Hem/Produkt/102546/VIDOASEN.aspx

Skulle ju funka förutsatt att man vill ha ett lite modernare kantigt formspråk.
 
Vilken expertis! Tackar och bockar :)
Tänkte ju att en sväng till classe eller IKEA skulle lösa mitt delikata problem... Tyvärr inte.

Jag bifogar en bild på taket så ser ni hur det ligger till. Ska gå runt till lampbutiker nu idag (om jag hinner) och kolla lite. 2015-03-25 13.34.15.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Tanken är att ventilationen ska byggas igen så det livar med skåpen, såklart.
Det har suttit två stycken lysrörsarmaturer där innan. FÖr ena är till och med hålen kvar i taket. Inga problem att spackla igen och limma om man hittar en eller två små vettiga lampor att ha där istället!
 
Jag skulle satsat på en så diskret LED-plafond som möjligt.
Finns en uppsjö att välja på som bygger 50-100mm
 
Var in hos lokala lampmånglarn och bestämde mig för nordlux led salsa plafond. Ska bara bestämma diameter och komma in igen imorgon=)
Hoppas ljuset blir bra. :) Dom bygger runt 65mm så dom blir perfekt!
Tack för alla tips.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.