Jag köpte en för två år sedan.

Personligen tycker jag den bullrar en hel del, kör den oftast på lägsta läget, högsta är väldigt högljutt.
Suger väl OK, men något underverk :)p) är den inte.
 
Men du kör med kolfilter?
 
Jepp.
 
Fettfilter är det av metall ytterst, kolfilter är för att ta bort lukt. ;)
Så väljer man en kolfilterfläkt ska man vara extra noggrann att tvätta fettfiltret annars så sätts kolfiltret igen snabbare och tappar effekt.
 
  • Gilla
Biljettblock
  • Laddar…
AndersMalmgren skrev:
Jag valde Siemens, om man som vi inte har utblås så litar jag inte på IKEAs kolfilter, vill inte ha fetthinna över hela lägenheten. Vi satsade även på extra efektivt kolfilter, den dämpar även ljudet lite vilket är bra

[länk]
Hade jag också velat men de dessa filter går inte att montera på en inbyggnadsfläkt, vilket vi måste ha.
 
Du borde kunna lösa det, men det blir ju inte standard, montera skiten i ett skåp och dra rör dit etc?
 
AndersMalmgren skrev:
Du borde kunna lösa det, men det blir ju inte standard, montera skiten i ett skåp och dra rör dit etc?
Hade den tänken jag med men var i kontakt med Bosch tidigare (de har samma filter som Siemens) och det rekomenderade inte att man byggde in det då det var tänkt att frånluften skulle blåsa neråt runt spiskåpan. Sen ska vi ha skåp ända upp mot taket och jag tänkte då sätta ett ventil som man sätter vid kyl/frys, högst upp men då luften från fläkten är fuktig så skulle det ju bli fuktigt och dant inne i skåpet så jag lade ner den idén.
 
Jag sitter i samma båt. Vill inte ha IKEA underverk, utan byta ut mot bättre kolfilterfläkt. Har ni förslag på kvalitetsfläkt som passar i skåpet?

Har även tänkt att ha skåp hela vägen upp till taket, måste man bygga ventilationshål till höger om skåpet?

Screen Shot 2015-03-30 at 17.42.02 2.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.