Mikael, det är ALLTID bra med VALFRIHET, oavsett vilka konsekvenser det får ! ?
 
Jag tycker rött och svart är snyggt ihop och då förstår man genast vad som är plus och minus.
Sedan bryter det gula av så trevligt.

Protte
 
  • image.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
  • Gilla
VikHe och 3 till
  • Laddar…
50 nyanser av grått är just nu populärt, så varför inte göra inkopplingen i olika grå nyanser. Skiljer säkert lite mellan olika tillverkare. :)
 
  • Gilla
prototypen
  • Laddar…
Mikael_L
Fast om det är dagens mode som ska gälla även i dosorna så blir det bara vita kablar.
 
  • Gilla
Broken arrow och 1 till
  • Laddar…
I en annan tråd här så är alla 4 trådarna till en korskopplare vita, så det är helt up to date.

Protte
 
thomas33 skrev:
50 nyanser av grått är just nu populärt, så varför inte göra inkopplingen i olika grå nyanser. Skiljer säkert lite mellan olika tillverkare. :)
Usch nu fick jag en flashback till när jag jobbade som industrielektriker och någon borrade av en styrkabel med 50 par, och två färger... :(

Får nog gå och lägga mig en stund tills det går över... ;)
 
  • Gilla
Fotografen och 4 till
  • Laddar…
Elektrikerna kan se en ljus framtid, när kablarna skall bytas till årets modefärg.
 
  • Gilla
kulle
  • Laddar…
tommib
Men då måste man ju ha genomskinlig slang förlagd ovanpå tapet/puts/whatever också, så att bostadsägaren kan beundra sin moderiktiga elinstallation.
Det senaste i lyxrenovering, elrör av glas! Kanske något för alla audiofiler. Då kan de visa upp sina specialmantlade FK som gör elektronerna lite extra glada och ger ljudet den där speciella färgen.
 
  • Gilla
Fotografen
  • Laddar…
tommib skrev:
Men då måste man ju ha genomskinlig slang förlagd ovanpå tapet/puts/whatever också, så att bostadsägaren kan beundra sin moderiktiga elinstallation.
Det senaste i lyxrenovering, elrör av glas! Kanske något för alla audiofiler. Då kan de visa upp sina specialmantlade FK som gör elektronerna lite extra glada och ger ljudet den där speciella färgen.
Ja, just högtalarkablar på rulle på byggvaruhusen har ju ofta genomskinlig isolering så du kanske är något på spåren där? ;)
 
prototypen skrev:
Jag tycker rött och svart är snyggt ihop och då förstår man genast vad som är plus och minus.
Ja visst är det snyggt och tydligt! Möjligen lite jobbigt om man jobbar med växelström eftersom man måste koppla om hela tiden... :surprised::eek:
 
Skulle mer likna det vid et skatbo ;)
 
  • Gilla
Patrick E
  • Laddar…
Göran.W
Men det är ju organiserad kaos det ser väl vem som helst ;)
 
Visa bilaga 137099

Undrar hur många volt ett lager packtejp skyddar mot. Observera tejprester från tidigare lagning.

Bild tagen på offentlig toalett
 
Beror lite på om det är PVC eller PP, men det hindrar ju någon från att pilla på ledningarna …
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.