Är det någon som vet om FM Mattsson 9000E Flexi regndusch är något att ha?
Tänkte skaffa regndusch här hemma utan att behöva byta ut blandaren och detta verkar lösa alla problem :)

Det jag är ute efter är något som verkligen känns som att det är vattendroppar som rinner och inte en hård stråle som kommer ut ur duschmunstycket.

Länk till produkten: http://www.fmmattsson.se/vara-produkter/duschar/9000e/takduschset/9000e-flexi-takdusch/

Tack
 
E
Vi har en sådan, fast med vanlig anslutning mot blandaren. Det jag kan störa mig på är att när man använder handduschen så står omkastaren rakt ut och det är lätt att stöta till den i vår trånga dusch (80x80).
Själva takduschen har jag inget att invända emot. Ett plus är att röret är kan vridas i det övre fästet så att man kan svänga övre delen åt sidorna och själva tallriken är ledad så den går att rikta den lite hur man vill.
 
E
Kan tillägga att vi köpte takdusch, handdusch och blandare i ett paket på kampanj för ca 3000 kr så du kan ju möjligtvis spara en slant om du byter blandaren samtidigt..
 
Jag har haft takduschar från både Mora och FMM. Jag tycker att Moras var mycket bättre pga att den hade en riktig omkastare (ett vred), den där svängbara omkopplaren som sitter på FMMs var rätt irriterande och svår att ställa i rätta läget (så jag håller med ERJ)
 
Redigerat:
osiris skrev:
Jag har haft takduschar från både Mora och FMM. Jag tycker att Moras var mycket bättre pga att den hade en riktig omkastare (ett vred), den där svängbara omkopplaren som sitter på FMMs var rätt irriterande och svår att ställa i rätta läget (så jag håller med ERJ)
Hmm moras modeller verkar vara med blandaren också vilket inte lär funka hemma hos oss. pga vissa omständigheter så måste vi behålla nuvarande blandare och måste därför ha en liknande modell som FM Mattsson erbjuder där man kan koppla in duschen med det befintliga blandaren
 
ERJ skrev:
Vi har en sådan, fast med vanlig anslutning mot blandaren. Det jag kan störa mig på är att när man använder handduschen så står omkastaren rakt ut och det är lätt att stöta till den i vår trånga dusch (80x80).
Själva takduschen har jag inget att invända emot. Ett plus är att röret är kan vridas i det övre fästet så att man kan svänga övre delen åt sidorna och själva tallriken är ledad så den går att rikta den lite hur man vill.
vart sitter omkopplaren på en 9000e flexi?
 
Man roterar väl utloppet till handduschen?

Jag kikade på dessa modeller till när jag skulle fräscha upp badrummet, det slutade med en för 700kr på hornbach, den har ett riktigt vred.
 
A
ERJ skrev:
Vi har en sådan, fast med vanlig anslutning mot blandaren. Det jag kan störa mig på är att när man använder handduschen så står omkastaren rakt ut och det är lätt att stöta till den i vår trånga dusch (80x80).
Själva takduschen har jag inget att invända emot. Ett plus är att röret är kan vridas i det övre fästet så att man kan svänga övre delen åt sidorna och själva tallriken är ledad så den går att rikta den lite hur man vill.
Detta kan justeras när man monterar duschen.När man skruvar ihop rören så "låser" man omkastarens läge, så positionen på omkastaren kan m.a.o. ställas olika.

Jag håller med om att det är en fördel att kunna svänga takduschen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.