Mathias _johansson skrev:
Såg att ni även talade om Senco . Hittade denna , man kan bygga sitt eget paket med Aerfast nya kompressor, sen får man välja på 2 olika dyckertpistoler eller 1 klammer från Senco . Kändes prisvärt. Funderar själv på Finish pro 35mg, men har redan en kompressor.
[länk]
Hade nog kunnat fastna för detta kit. Nu blev det en Senco Finish Pro 18G från USA för 629kr (likadan som i länken ovan), en Stanley kompressor från Kula för 1199 och 15000 dyckert oc 10 meter slang från Bauhaus för 400kr. Fick mycket för pengarna!
 
Lägg gärna en länk till dit du köpte Sencon, inkluderar detta pris frakt/tull?
 
badtastex skrev:
Lägg gärna en länk till dit du köpte Sencon, inkluderar detta pris frakt/tull?
http://m.tools-plus.com/senco-fp18mg.html

Nej, bara gratis frakt inom USA. Har en kollega som är på vårt kontor i Michigan. Fick pickan skickat dit, han tar med den till Sverige (Har inte fått den än alltså).
 
Okej, så skeppat till Sverige med moms/tull och grejer så är det inte lika bra förstås. Får väl avvakta tills man åker till USA nästa gång helt enkelt...
 
Spikpistolen levererad och inskjuten! Första jobbet blev att sätta upp råspont som innertak i mitt "snickeri". Jag vet att 18 gauge är lite klent för detta egentligen, spikar var 3:e bräda med grövre dyckert snett ned i fjädern. Tycker dock det sitter riktigt bra med bara spikarna från spikpistolen så handspikandet hade säkert inte behövts.
Skjuter synliga 50mm dyckert, 2st i varje regel. Skjutit ca 300 spik hittills, fungerar hur bra som helst.

dd.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


IMG_20150323_115734.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Härlig lokal, skulle också gärna ha en separat byggnad för snickeri.

Ser ut som att det saknas ångspärr till vänster men det kanske finns någon naturlig förklaring till det.
 
badtastex skrev:
Härlig lokal, skulle också gärna ha en separat byggnad för snickeri.

Ser ut som att det saknas ångspärr till vänster men det kanske finns någon naturlig förklaring till det.
Ångspärren är 45mm in, ett installationsutrymme för el. Självklart isolerar jag även detta så gott det går. Det är den isoleringen du ser till vänster.
 
badtastex skrev:
Härlig lokal, skulle också gärna ha en separat byggnad för snickeri.

Ser ut som att det saknas ångspärr till vänster men det kanske finns någon naturlig förklaring till det.
Att kalla det lokal är att vara lite väl snäll! Det är en friggebod byggd för att husera min snickarehobby (och allmänt fix och trix). Så bara 14 kvadratmeter och takhöjd 210-270, men det är skönt med ett eget krypin, väcker ingen sent på kvällen på grund av oljud t.ex.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.