Ska renovera bostaden och vill ta bort dörrarna. Dock kan vi endast ha kolfilterfläkt vilket inte är det bästa när man ska förhindra spridning av matos.

En idé jag fick var att ha diskreta gardiner i dörröppningen för att minska spridning av matos, vad tror ni?
 
Åsa Lund
Tror det blir bökigt med lamellgardiner tänkta för fönster. Man vill helst kunna dra det åt sidan med armsvep:)
 
Dubbla skjutdörrar?
 
Jonatan79 skrev:
Dubbla skjutdörrar?
Hmm. Tänkte ja inte på. Vad menas med dubbla? Det är blåbetong, så att ha skjutdörren i väggen kommer nog inte gå.
 
Mikael_Swe skrev:
Det är blåbetong, så att ha skjutdörren i väggen kommer nog inte gå.
Finns skjutdörrar som monteras utanför befintlig vägg.
stable_nature_gw_skjutd_rr_valn_t_milj_.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Denna från Swedoor
 
Precis som thomas33 skriver eller bygga in tex 2 st 80-100cm breda innerdörrar i ny vägg, hur bred är öppningen?
 
Jonatan79 skrev:
Precis som thomas33 skriver eller bygga in tex 2 st 80-100cm breda innerdörrar i ny vägg, hur bred är öppningen?
Då dörrarna är till för att förhindra spridning av matos skulle det vara kostnadseffektivt med skjutdörrar som inte kostar så mycket. Behöver liksom inte vara "riktiga" skjutdörrar.

Jag är ledsen men jag förstår inte vad du menar. Det är dörröppning på ca 80cm.
 
Jag tänkte att du tar upp en större öppning och sätter in 2 st skjutdörrar, men om budgeten är tight så är den...
 
Åsa Lund
Mikael_Swe skrev:
Tror det blir bökigt med lamellgardiner tänkta för fönster. Man vill helst kunna dra det åt sidan med armsvep:)
bara lite linor att dra i, men men...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.