Har i två dagar försökt avhjälpa ett läck på en ett år gammal electrolux diskmaskin. Tyvärr fick jag denna som goodwill när två electrohelios hade brunnit för mig i styrelektroniken. Så garanti har jag ingen längre då den följde den gamla maskinen.

Läcket sitter troligen i delen som heter 127 på sprängskissen nedan. Jag har rivit isär ich haft lös men kunde inte se något hål, inte heller när jag trycksatte den med kranen(kan varit för lågt tryck)
http://eluxswedense.site.powa.com/search?ssv=91144405206&prpp=150&customFields=edmx%3DA&customFields=eds%3DP09113172591&customFields=edProdDate%3D20130417&customFields=edProdNo%3D911444052&customFields=edelc%3D06&customFields=edDesc%3DVattensystem%20272
Någon som haft samma typ av fel och som har tips. Man kan se när man kör en nålfin vattenstråle spruta i "taket" ovanför slangen som sitter ihop med värmaren men det är trångt och strömsatt så jag håller mig på avstånd. Självklart jobbar jag med vattnet av och elen urpluggad.
Vattnet börjar spruta när man går in i det programmet som sprutar vatten i maskinen.
 
A
sånt här fel kan man få på en electrolux maskin men bara efter ett år?
ingen garanti då är det bara att beställa och byta!
eller byt maskin till en Siemens om du helt tappat förtroendet för electrolux koncernens pryttlar
 
electroluxaren skrev:
sånt här fel kan man få på en electrolux maskin men bara efter ett år?
ingen garanti då är det bara att beställa och byta!
eller byt maskin till en Siemens om du helt tappat förtroendet för electrolux koncernens pryttlar
Kan säga att aldrig mer en electrolux/electrohelios sämre skit finns nog inte. Mina två electrohelios brann i styrkortet och de vägrade ta det som fabrikationsfel. Först efter att ha hotat med pressen så fick jag denna...men jag skulle sålt den ouppackad och köpt en Miele.
Tyvärr är alla andra maskiner samma inuti numer enl en kollega som jobbat med denna typ av produkt.
 
A
Nä inte alla det skilljer en hel del koncernvis.
Tex är elektrohelios aeg husqvana zanussi och electrolux samma. Men långt ifån cylinda miele simens vilka också är långtifrån varandra inbördes
 
Jag har haft läckage på ganska exakt den slangen, fast vår maskin är av en annan modell, här gick slangen sönder efter ca 4 år. Just där läckan uppstod så var väggen på slangen väldigt tunn. Jag funderade på om det var tillverkningsfel att den var tunn, eller om det kan ha varit någon form av slitage.
 
A
det är slitage och påverkas av vilket diskmedel man använder
fast kunde dom för 30 år sedan göra gummislangar till diskmaskiner som än i dag ser nya ut så varför kan deom inte göre detta i dag??
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.