Hejsan jag har installerat en CitCop pump i min lilla lägenhet och är förvånad på hur den går. För ja har för mig att den. Bara va en av och på pump. Men den värkar ju sänka effekten för ibland kan den blåsa ut otroligt varm luft efter som den ger 9kw men ibland känns den knappt varm luften och ändå kan den gå i det låga läget i timmar och hålla samma temraturer. Så är det någon som vet hur dom ska gå ? Tacksam för alla svar MvH Robin
 
A
du kanske har en för liten lägenhet för den stora pumpen?
eller har du stora rum med en total area av 200kvm?
 
Ja har en lägenhet på 36kvm och det e lite väl lite för pumpen ja den håller minst 18 grader om man ställer pumpen på 16grader men ändå om det e en av och på pump så ska den ju inte kunna gå på nåt låg läge
 
Och för er som antagligen kommer skriva varför köpte du enat stor pump för en så liten lägenhet. Jo den första anledningen va att jag redan hade pumpen. Och den andra va att jag tänker ha den som primär uppvärmning så den. Måste klara ner till 25 minus
 
A
går verkligen utedelen när den inte värmer otroligt varmt?
 
Ja och man känner till och med att den går i ett lägre läge för den e både tystare och producerar betydligt mycket mindre luft
 
Bästvit skrev:
Ja och man känner till och med att den går i ett lägre läge för den e både tystare och producerar betydligt mycket mindre luft
Är du 100 på att det inte är en inverter, att den stegar ned när den når börtemp är ju väldigt typiskt inverter i autoläge. Vanligtvis fimpar ju en on/off luftvp helt när den nått dit den skulle.
 
Ja är helt 100 på att det inte är en inventer pump så ja vet inte riktigt vad CitCop har gjort med dom
 
Nu när ja ändå har tråden uppe om min pump så kan jag ju lika gärna fråga är det någon som vet vad den har för effekt kurva eller i alla fall va den ger för effekt vid 25 minus
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.