Ska köpa några glaskassetter och har fått bra pris och bemötande från glasnet (www.glasnet.nu)

Någon som har bra eller dåliga erfarenheter från dem?
 
Jag köpte 3 rutor för att bygga om mitt 5-kantiga gamla 2- glas fönster rill 2+1. Allt var rätt, leverans enligt löfte (direkt från fabrik i småland) och jag märker en avsevärd skillnad i isolering.

Nöjd alltså :)
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Kanon då blir det nog beställning :).

Hur längesedan var detta?
 
Va? :)
 
Jag beställde från dem i går. Bra bemötande, verkar seriösa.
 
Min uppfattning också så här långt, rapportera gärna i tråden när du fått leverans.
 
Jag beställde i somras. 2*4mm med gas emellan. Nu får jag ofta kondens på utsidan av mitt fönster från -60 ��
 
matsa79
Anledningen till att det blir kondens på utsidan är att fönstret är välisolerat. Då är ytan kall och fukten sätter sig. Jag vet att vissa inte gillar det men jag ser det på ett positivt sätt, det visar ju att man har bra fönster.
 
matsa79 skrev:
Anledningen till att det blir kondens på utsidan är att fönstret är välisolerat. Då är ytan kall och fukten sätter sig. Jag vet att vissa inte gillar det men jag ser det på ett positivt sätt, det visar ju att man har bra fönster.
Det var precis vad jag menade, att jag är nöjd
 
  • Gilla
matsa79
  • Laddar…
Även om kondens är ett bra tecken vore det ju trevligt om det gick att undvika. Står och väger mellan 2 eller 3-glas men det kanske inte spelar någon roll i sammanhanget? Merkostnaden för 3-glas tjänar jag aldrig igen,

2-glas hamnar knappa centimetern längre in i karmen än 3-glas.
 
köpte ett glastrappräcke i höstas supernöjd bra pris även att vi hade udda mått. ps bild fins på deras hemsida en bild tagen från trappen mot köket
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Lite senare svar men beställde måttanpassad duschvägg. Mycket bra bemötande och ingen av firmorna i sthl kunde matcha pris trots att frakt ingick från glasnet.
 
Mainstream skrev:
Jag beställde från dem i går. Bra bemötande, verkar seriösa.
Har fått min leverans precis som förväntat.
 
För egen del så slutade det med att jag beställde från interglas.se (.dk). Mycket bättre priser och snabba svar på frågor. Nu återstår bara att se om kassetterna är bra när jag får dem :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.