tog bort mina gamla lister och upptäckte att bakom dem låg det två sladdar. Det förklarade dock varför det var satt först en list och sen en mindre list ned mot golvet, där sladden kunde få plats. Förstår ni?

Hur kan jag dölja detta snyggt när jag sätter nya lister, någon som har tips? Vill helst inte att spåra listerna jag har (det förslaget kom en vän med)

Hittat något som heter kanallist, Men till dem behövs en plastremsa som ska skruvas fast i väggen, och då jag har tegelvägg bakom är detta inget jag är så sugen på att göra längs alla väggar.

Hoppas ni kan hjälpa! :D

// Emma
 
Vad går sladdarna till?
Är det till ett eluttag, till telefon, eller är det en antennsladd?
 
KnockOnWood skrev:
Vad går sladdarna till?
Är det till ett eluttag, till telefon, eller är det en antennsladd?

Oj, det glömde jag ju skriva! En är en telesladd pytteliten, Det är till tvättmaskin, som är dragen genom hallen där jag nu ska sätta lister :p den till tvättmaskinen är 8-10mm tjock :)
 
Går telesladden till tvättmaskinen :cool:
Finns ju trådlöst nuförtiden. Ringer TM ofta till Samsung i Sydkorea kan det nog bli dyrt.


(Ursäkta tramset :surprised: )
 
Ameen, ska ju klart stå en är till tvättmaskin, inte det är till tvättmaskin! :)
 
Frågan är om det är tillåtet att ha en kabel med 230 V dold bakom en list (spikskydd). Jag skulle sätta listen och sedan kabeln i en extra 12x12 kabelkanal ovanpå. Inte helt vrålsnyggt men säkert och bra.
Plattingen (telekabeln) kan du klämma in i hörnet och sen på med listen. De flesta golvlistor är fasade nedtills så det finns ett litet utrymme.
 
Tycker också det är väldigt märkligt att de (som jag köpte lgh av) dragit den så, och inte i väggen... Men enligt pappas elektriker så är det tydligen ok.
Det finns dock inte så mycket sladd att jag kan lägga den ovanpå listen, utan den ligger där den ligger liksom, kan inte få dit mer sladd från varken ena eller andra hållet... :(
 
H
Fräsa ut spår på baksidan av listen?
 
Dolt fel. Kanske förra ägare ska stå för en riktig installation.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.